آخرین اخبار

13. مهر 1394 - 11:09   |   کد مطلب: 28887
دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی با دارا بودن پنج مرکز دانشگاهی هنوز الگویی مناسب برای فرهنگ در زمینه های مختلف نشده و نیاز به همت متولیان این امر دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، این روزها فرهنگ دارای ریشه های گوناگونی شده است و فقط به یک موضوع اطلاق نمی شود. طبیعی است که پیاده سازی این همه رشته منشعب شده از فرهنگ مستلزم برنامه ریزی های گسترده و دقیقی باشد.

 

شهرستان اسدآباد با دارا بودن افراد فرهیخته فراوان در سطح شهر و داشتن 5 دانشگاه نیاز شدیدی به فرهنگ سازی و اجرای آن دارد.

 

اندیشه و رفتار همشهریان دیار سیدجمال، باعث میشود اسدآباد به عنوان یک الگوی فرهنگی مناسب در بین شهرها شناخته شود که این موضوع میتواند به بستری مناسب برای پیشرفت شهرستان تبدیل شود.

 

اسدآباد با دارا بودن قومیت‌های گوناگون ترک، کرد، لر و لک بستر مناسبی برای فرهنگ سازی دارا بوده و از فرهنگ به عنوان سیره جامعه یاد میشود بدون آنکه به نقش مهم آن توجه شود.

 

با توجه به نقش والای فرهنگ میتوان آن را پل ارتباطی بین انسانهای جامعه دانست.

 

اسدآباد با دارا بودن 5 دانشگاه و چندین دانشکده الگویی مناسب برای فرهنگسازی است اما دیار سیدجمـــال در برخی مواقع دچار ارتعاشات فرهنگی میشود که زیبنده شهراسدآباد نیست.

 

خلاقیت حلقه مفقوده ایست که در بین متولیان فرهنگی شهرستان مشاهده میشود و عدم وجود این عنصر است که باعث شده نام اسدآباد اینگونه مطرح شود.

 

اگر در استان همدان نامی از فرهنگ به میان آورده شود اسدآباد در انتهای جملات سخنوران قرار خواهد گرفت.

 

فراموش نکنیم شهر ما دارای ظرفیت های بالقوه فرهنگی فراوانی است که اگر کمی مدیریت و شاید هم شجاعت در کنار آن قرار گیرد شاهد اوج گرفتن بالهای این پرنده ارزشمند(فرهنگ) خواهیم بود.

 

تقی ایمانی از مسئولین دانشگاهی اسدآباد در این باره به خبرنگار ما میگوید: برای پیاده سازی فرهنگ در شان دیار سیدجمال زیرساخت‌های کافی وجود ندارد و اگر میخواهیم شاهد این موضوع باشیم  باید تلاش کنیم تا این زیرساختها را فراهم کنیم نه اینکه منتظر ایجاد آن باشیم.

 

مسئول امور دانشجویی سابق دانشگاه آزاد اسدآباد در ادامه میگوید: در شرایط کنونی بودجه کافی برای اجرای برنامه های سنگین فرهنگی وجود ندارد ولی میتوان با کمی برنامه ریزی با همین شرایط فعلی نیز شاهد حرکت روبه رشد فرهنگ خواهیم بود.

 

این کارشناس فرهنگی می افزاید: در اجرای برنامه های فرهنگی فقط نباید از یک نهاد یا ارگان خاص انتظار داشت چرا که این موضوع به نهادهای زیادی مربوط است.

 

وی با اشاره به بافت سنتی و مذهبی اسدآباد می افزاید: متولیان فرهنگ کار مشکلی برای پیاده سازی آن دارند و وجود دانشجویان غیربومی نیز بر این تضارب افکار افزوده است.

 

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal