آخرین اخبار

13. مهر 1394 - 13:48   |   کد مطلب: 28896
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دنیای امروز، رقابت شرط اصلی ماندگاری در بازار و تأثیرگذاری در تجارت جهانی است.

به گزارش آوای سیدجمال،  به نقل از مغرب، علی آقامحمدی  در افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی البسه و پوشاک همدان اظهار کرد: در دنیای امروز، رقابت شرط اصلی ماندگاری در بازار و تأثیرگذاری در تجارت جهانی است.

وی ماندگاری در عرصه اقتصادی با کمک دولت را تنفس مصنوعی دانست و افزود: در اقتصادی که با کمک دولت و پول نفت اداره شود، اتفاق خارق‎العاده‌ای نخواهد افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پنج تا 6 درصد هزینه خانوارها مربوط به تأمین پوشاک و کفش است، تصریح کرد: این بخش از هزینه‌ها خود گردش مالی بزرگی را تشکیل می‌دهد که اگر در داخل کشور پاسخ داده نشود، دیگران این تقاضا را مدیریت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قاچاق به تولید داخلی آسیب وارد می‌کند، ادامه داد: بدون تردید نمی‌توان از ورود کالای قاچاق به داخل کشور جلوگیری کرد اما می‌توان کالاهایی تولید کرد که توجیه قاچاق را از بین ببرد.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه دنیای امروز مبتنی بر تولید انبوه در واحدهای کوچک است، خاطرنشان کرد:‌ برای کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت و در نتیجه قدرت رقابت باید واحدهای کوچک با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه کاسبی نباید تنها با سود همراه باشد، گفت: در جریان یک فعالیت اقتصادی برای موفقیت گاهی باید سود نداشت و با قیمت تمام شده و حتی کمتر از قیمت، کالا را عرضه کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید به اینکه بازار پوشاک ما به صورت سنتی ارائه می‌شود، اظهار کرد: همدان ظرفیت تبدیل گلوگاه صادرات پوشاک با توجه به موقعیت و امنیتی که در آن برقرار است را دارد.

وی با اشاره به اینکه برای بازارهای خارجی به ویژه عراق باید یک اطمینان خاطر از وجود همیشگی اجناس ایجاد کرد، افزود: باید افکار را تغییر داده و برای تأثیرگذاری در زنجیره جهانی باید با یکدیگر همکاری کنیم.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه منطقه وی‍ژه پوشاک در همدان ایجاد شود که مالیات از آنان اخذ نشود، تصریح کرد: این معافیت مالیاتی باید به شرط 30 درصد صادرات محصولات تولیدی در نظر گرفته و شهرکی برای پوشاک ساخته شود.

وی ادامه داد: نیازی نیست در منطقه‌ بالای شهر این شهرک ایجاد شود بلکه در منطقه‌ای که ارزش اقتصادی کمی دارد طراحی و برای آن ارزش افزوده ایجاد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رونق بخشیدن به بازار پوشاک کار دولت به تنهایی نیست، گفت: کار دولت تنها رعایت مقررات است و باید بخش خصوصی به رونق این بازار خود بپردازد.

وی با بیان اینکه مدیریت از مالکیت جدا است، اظهار کرد: هر کس پول دارد به معنای داشتن مدیریت نیست و باید در امور اقتصادی از جوانان تحصیلکرده دانشگاهی بهره برد.

رئیس اتحادیه پوشاک همدان نیز بیان کرد: استان همدان از دیرباز قطب تولید پوشاک کشور بوده و کارخانجات تولید البسه نظامی و پزشکی در آن وجود دارد.

غلامرضا اسکندری افزود: بسیاری از تولیدات داخل استان با یک یا چند واسطه به نقاط دیگر ارسال می‌شود که باید تدابیری برای ساماندهی آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه کالای قاچاق از عمده‌ترین مشکلات تولید ملی است، خاطرنشان کرد: برند نبودن محصولات همدان باعث شده نتواند در گود رقابت حضور بهتری داشته باشد و باید به این سمت حرکت کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal