آخرین اخبار

20. مهر 1394 - 18:26   |   کد مطلب: 28961
همایش پیام آوران عاشورایی شهرستان اسدآباد با حضور مشاور رئیس رسانه ملی، امام جمعه و فرماندار شهرستان، جمعی از مسئولان، رؤسای هیئتهای مذهبی، مداحان و دهیران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، این همایش در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسمات دهه اول ماه محرم برگزار شد که به دلیل همزمانی با مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سردار همدانی در شهرستان همدان مداحی یکی از مداحان و روضه خوانی مشاور رئیس رسانه ملی رنگ و بویی از ماه محرم  شهادت به خود گرفت.

در ابتدای این همایش رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد به برنامه های مختلف فرهنگی در سطح شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: باید همه برنامه های فرهنگی حول محور نماز در مساجد و مدارس انجام شود.

حسین گروسی  مهمترین کار فرهنگی در شهرستان را نماز خواند و گفت: باید برپاایی نماز جماعت در همه ارگانها، نادهای اداری و مساجد و محلات نهادینه شود.

وی گفت: نباید غفلت ما به برنامه‌های حاشیه ای موجب شود که برپایی نماز جماعت را در ایام ماه محرم غافل شویم و باید طوری برنامه ریزی شود که یا برنامه قبل از نماز و یا بعد از نماز صورت گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد افزود: حضرت امام حسین(ع) به برپایی نماز جماعت تأکید داشتند طوری ایشان در واقعه کربلا نماز ظهر عاشورا را بر پا کردند.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات، تأکید کرد: نباید مراسمات و برنامه های عزاداری را با مسائل انتخاباتی و تبلیغات دخیل کنیم و مبادا این انتخابات موجب تضعیف جایگاه مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) شود.

مشاور رئیس رسانه ملی با بیان اینکه باید فضای جامعه را فضایی محرمی کنیم، گفت: مسئولان باید با استفاده از ظرفیت مردمی و شخصیت دادن به آنان مجالسی باشکوه برای امام حسین(ع) برپا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب‌یزدیبا تأکید بر اینکه باید همه خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، درب منازل، مساجد و اماکن عمومی را پرچم سیاه برپا کنیم، تصریح کرد: باید عزاداری برای امام حسین(ع در شأن و جایگاه) این بزرگمرد گرفته شود.

وی با بیان اینکه نباید در مجلس امام حسین(ع) گزینشی عمل کنیم، گفت: مجلس و مراسم عزا برای حضرت سید و سالار شهیدان در محل فقرا جایگاه ویژه‌ای در نزد خاندان امام حسین(ع) دارد.

مشاور رئیس رسانه ملی بر رعایت آداب مجالس عزاداری برای حضرت عبداالله الحسین تأکید کرد و گفت: برای چسابندن و آویختن پرچم سیاه برای عزای امام حسین(ع) آداب مختلفی دارد که یکی از آن‌ها گرفتن روزه است و با این امر می‌توان حس و حال حسینی به خود بگیرند.

وی گفت: نباید مجالسی که برای امام حسین(ع) برپا می‌شود را عادی دانست و باید بدانیم که مجالس عزای حسینی بالا و پائین ندارد.

ادیب یزدی ادب، تمکین و تسلیم در مقابل خاندان امام حسین(ع) را یک ضرورت خواند و گفت: باید حرمت مجالس امام حسین(ع) را حفظ کنیم و برای جاری کردن نام حسین(ع) بر لب بدون قاعده عمل نکنیم چرا این نام حرمت دارد و باید در برابر این خانواده بزرگ امام تمکین کنیم.

وی با تأکید بر معرفت‌شناسی باطنی از وقایع رخ داده در کربلا، گفت: باید طوری مردم را با وقایع کربلا آشنا کنیم که آنان احساس کنند یک قدم به معرفت و شناخت امام حسین(ع) نزدیک‌تر شدند.

مشاور رئیس رسانه ملی با بیان اینکه کربلا دریای بی‌کران از ارزش‌های اسلامی است، گفت: باید مداحان اهل‌بیت(ع) و ذاکرین راهکار ورود به معارف کربلا را بدانند.

وی خطاب به ذاکرین اهل بیت(ع) گفت: باید مداحان از احادیث و معارف کربلا در نوحه‌سرایی خود استفاده و جامعه را بیشتر نسبت به وقایع واقعی کربلا آشنا کنند.

ادیب یزدی بر پرداختن به مسائل روز دنیا و نوآوری در نوحه‌سرایی تأکید کرد و گفت: روضه خوانده نشده از واقعه کربلا در طول تاریخ زیاد  داریم که مداحان و روحانیون به آن بیشتر بپردازند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal