آخرین اخبار

24. مهر 1394 - 11:55   |   کد مطلب: 29000
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد از برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و حسینیه‌های اسدآباد به همت 140 هیئت مذهبی خبرداد و گفت: باید عزاداری برای امام حسین با اخلاص و صداقت باشد و به تبیین واقعه عاشورا پرداخته شود.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با نسلیت به مناسبت ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسبی برای شناخت فلسفه عاشورا است و این مهم باید در اولویت برنامه تبلیغی روحانیون قرار گیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت 140 هیئت مذهبی در ایام ماه محرم، تصریح کرد: این هیئتها د مساجد و حسینیه های سطح شهر و محلات روستاها فعالیت دارند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با تأکید بر صادقانه و خالصانه بودن عزاداری برای امام حسین(ع)، گفت: عزاداری برای سالار شهیدان باید با هدف ترویج اسلام و احکام الهی باشد و به تبیین واقعه عاشورا پرداخته شود.

 

وی از رؤسای هیئت‌های مذهبی خواست با بردن روحانی در مراسمات مذهبی و عزارداری خود نسبت به شناخت و معرفت بیتشر امام حسن(ع) و  واقعه کربلا بپردازند.

 

گروسی مراسم عزاداری ماه محرم باید به دور از هرگونه بدعت برگزار شود، افزود: در این زمینه مداحان و سخنرانان نقش و تاثیر بسزایی دارند و در انتخاب اشعار و مرثیه‌ها باید به این اصل توجه داشته باشند

 

وی با بیان اینکه در جلسالت توجیهی نسبت به  ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و نحوه مدیریت دستجات عزاداری با رؤسای هیئتهای مذهبی اقدام شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری در دهه اول محرم در مسجد جامع شهر اسدآباد خبر داد و گفت: این مراسم هم با سخنرانی یکی از سخنران توانمند کشوری با نام حجت الاسلام رفیعی انجام میشود.

 

وی افزود: حجت الاسلام رفیعی از همشهریان امام خمینی(ع) و از اساتید حوزه و دانشگاه است.

 

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal