آخرین اخبار

11. شهريور 1403 - 10:26   |   کد مطلب: 48364
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد از برگزاری مراسم عزاداری مردم این شهرستان به‌مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت پیامبر(ص) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،علی‌اصغر طالبی اظهار کرد: در دهه سوم ماه صفر برنامه‌‌های عزاداری در روستاها و شهرهای شهرستان در مساجد و مجالس روضه‌های خانگی به‌ویژه در شب شهادت پیغمبر اکرم(ص) سبط اکبر امام حسن مجتبی(ع) و شب شهادت امام رضا(ع) در اسدآباد برگزار می‌شود.

وی برنامه‌ محوری این ایام را حرکت دسته‌ عزاداری در روز ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برشمرد و گفت: این برنامه ساعت ۱۰:۳۰ با حضور هیئت‌‌های عزاداری، مردم و مسئولان از مقابل دفتر امام جمعه شهرستان اسدآباد شروع و تا مسجد جامع ادامه دارد. این مراسم با سخنرانی حجت‌‌الاسلام موحدی، امام جمعه شهرستان و مدیحه‌سرایی روح‌الله قهرمانی و اقامه نماز جماعت همراه است.

طالبی در ادامه از برگزاری سه روز مراسم عزاداری در آستان مقدس امامزاده احمد سیدان به همین مناسبت خبر داد و گفت: این مراسم در روزهای ۲۸، ۲۹، ۳۰ ماه صفر با سخنرانی حجت‌‌الاسلام موحدی، امام جمعه شهرستان یک ساعت و نیم قبل از نماز مغرب و عشا در جوار آستان مقدس امامزاده احمد سیدان با اقامه نماز جماعت برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران از ویژگی‌های مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) است.
برگزاری دوره تدبر در قرآن ویژه مربیان

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی دوره عمومی تدبر در قرآن با حضور ابراهیمی از اساتید کشوری خبر داد و افزود: این دوره به‌صورت استانی ویژه اساتید، مدرسان و معلمان قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر برگزار می‌شود.

طالبی با بیان اینکه این کارگاه در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه، چهارشنبه، ۲۱ شهریورماه در دو نوبت صبح ساعت ۹ و عصر ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود و افرادی که در کارگاه صبح امکان حضور ندارند می‌توانند در کارگاه بعدی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تعداد سهمیه استان حداقل ۱۰۰ نفر است و اولویت شرکت در دوره با افرادی است که در دوره زودتر ثبت‌نام کرده باشند، یادآور شد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در کارگاه صبح می‌توانند به لینک https://digiform.ir/t۱۴۰۳ و برای شرکت در کارگاه بعد‌ا ظهر به لینک https://digiform.ir/to۱۴۰۲‌ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal