27. مهر 1394 - 18:29   |   کد مطلب: 29050
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طی 6 ماه نخست سال جاری شهرستان همدان با سه روز هشدار بهترین وضعیت را داشت و اسدآباد با 17 روز هشدار آلوده‌ترین شهر استان بود.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا محمدی ظهر امروز در کارگروه آلودگی هوا در همدان اظهار کرد: در سال 91 مرکز استان همدان دو روز بحرانی و 34 روز هشدار آلودگی هوا را سپری کرده است اما از سال 92 تاکنون وضعیت بحرانی و اضطرار در استان نداشته‎ایم.

 

وی با تشریح وضعیت هوای شهر همدان طی سال های گذشته گفت: 37 روز وضعیت هشدار در سال 92 و چهار روز وضعیت هشدار در سال 93 داشتیم که در 6 ماه نخست سال جاری نیز سه روز هشدار را سپری کردیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: طی 6 ماه نخست سال جاری شهرستان همدان با سه روز هشدار بهترین وضعیت را داشت و اسدآباد با 17 روز هشدار آلوده‌ترین شهر استان بود.

 

وی با بیان اینکه شهر ملایر بیشترین تغییرات آلودگی هوا را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است، افزود: این شهر در 6 ماه نخست سال 93 وضعیت هشدار نداشته و در 6 ماهه دوم سال گذشته نیز سه روز وضعیت هشدار را تجربه کرده است.

 

محمدی با تأکید بر اینکه در نیمه نخست امسال در شهر ملایر شاهد 16 روز وضعیت هشدار بودیم، گفت: در حال حاضر پنج ایستگاه سنجش وضعیت هوا در استان همدان فعال است.

 

وی بیان کرد: شهرستان‌های نهاوند، ملایر، اسدآباد، کبودراهنگ و همدان از این ایستگاه‌ها برخوردار هستند که وضعیت آلودگی هوا را در پنج حالت خوب، آلودگی کم، ناسالم برای گروه‎های حساس، خیلی ناسالم و خطرناک نشان می‌دهند.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: سال گذشته 52 واحد آلاینده آب و هوا در استان شناسایی شد که 26 واحد آلاینده هوا بودند و از طریق سنجش 173 مورد خروجی دودکش صنایع، شناسایی شدند.

 

وی ادامه داد: در 6 ماه نخست سال جاری نیز، 244 مورد خروجی ذرات و گازها از دودکش واحدهای صنعتی اندازه‌گیری شد که واحدهای آلاینده اخطاریه دریافت کردند و تعدادی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

محمدی بر اهمیت حفظ هوای پاک در استان تاکید کرد و گفت: متوسط مصرف روزانه هوا توسط انسان 15 کیلوگرم بوده و این در حالی است که متوسط مصرف روزانه غذا 1.5 کیلوگرم و آب 2.5 کیلوگرم است.

 

در پایان این کارگروه مصوب شد از طرف استاندار به کارگروه در مواقع بحرانی آلودگی هوا تفویض اختیار و طرح جامع مقابله با آلودگی هوا با پیگیری معاونت عمرانی تهیه و اجرایی شود.

 

ابلاغ معاونت امور عمرانی استان به شهرداری‌ها به منظور همکاری با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص جانمایی ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا و ابلاغ وظایف دستگاه‌ها در خصوص مقابله با آلودگی هوا از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal