آخرین اخبار

20. آذر 1394 - 13:06   |   کد مطلب: 29598
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بیشتر ماده مخدر شیشه از خارج کشور وارد و جلوی لابراتوارهای ساخت مواد مخدر روان‌گردان در کشور گرفته می‌شود.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از  خبرگزاری فارس پرویز افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در شرق استان تهران در خصوص لابراتوارهای ساخت مواد مخدر روان‌گردان در کشور اظهار کرد: همه مردم و مسئولان یک‌سری مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به محله، خیابان، شهر و کشورشان دارند؛ امروز چیزی که رخ می‌دهد، این است که ممکن بوده در همسایگی هر یک از ما، یک لابراتوار تولید مواد روان‌گردان وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: آن‌قدر ساخت و تولید مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی هوشمندانه اتفاق می‌افتد که امکان دارد کسی از این امر مطلع نشود؛ این امر بدان معنا نیست که یک مأمور نیروی انتظامی یا مسئول ستاد مبارزه با مواد مخدر باید حتماً زودتر از ماجرا مطلع شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: مبارزه نسبت به سال‌های گذشته بسیار سخت‌تر و فنی‌تر شده است؛ در خصوص مواد مخدر صنعتی جدید مانند مواد سنتی نیست که در افغانستان کشت و از مرزها وارد شود و بتوان به راحتی با آن مقابله کرد.

افشار ادامه داد: حتی در ابعاد بسیار کوچک، ممکن است در یک لابراتواری با حرارت دادن به چند ماده پیش‌ساز و مخلوط کردن آن‌ها، آمفتامین یا همان شیشه تولید شود.

این مسئول تصریح کرد: امروز همه باید مراقب باشیم و بدانیم که مواد صنعتی جدید دیگر فراسوی مرزها نیست؛ حتی داخل مرزهای ما ممکن است در مقادیر بسیار کم تولید شود و سلامت جوانان ما را به چالش بکشد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در برهه کنونی، اگر غفلت کنیم و پیش‌سازها و موادی که منجر به تولید شیشه می‌شود، را کنترل نکنیم، عاقبت این خواهد شد که تولید داخلی اتفاق خواهد افتاد و در حال حاضر این تولید یا وجود ندارد یا حداقلی و با مواردی بسیار محدود است.

وی افزود: کشفیات حکایت از این دارد که ماده مخدر شیشه از خارج از کشور وارد می‌شود؛ اما اگر غفلت کنیم، این اتفاق داخل ایران نیز رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal