آخرین اخبار

25. دى 1394 - 16:30   |   کد مطلب: 29839
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان خبر داد:
سوء استفاده از اطلاعات شخصی شهروند همدانی در تلگرام
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان از شناسايي و دستگيري هکري که تلگرام شهروند همداني را هک و از اطلاعات شخصي وي سوء استفاده کرده بود، خبر داد

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، سرهنگ "اکبر اميني" با اعلام اين خبر افزود: با مراجعه شهروند همداني و در دست داشتن مرجوعه اي قضايي مبني بر هک و استفاده غيرمجاز از تلگرام وي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

 

اين مقام انتظامي بيان داشت: شاکي به دليل وجود تصاوير شخصي و خانوادگي و اطلاعات حساب هاي بانکي در گوشي تلفن همراه و همچنين شبکه اجتماعي مورد نظر ابراز نگراني و از اين پليس تقاضاي کمک داشت.

 

رئيس پليس فتا استان در ادامه گفت: در تحقيقات اوليه مشخص شد شاکي پيامي مبني بر "تلگرام شما در معرض هک شدن قرار دارد براي جلوگيري از آن کد 5 رقمي ارسالي ما را به اين شماره بفرستيد" دريافت کرده و طبق پيام ارسالي کد دريافتي را براي شماره مورد نظر هکر فرستاده است.

 

وي اظهار داشت: در تحقيقات تکميلي محرز شد هک بوسيله ايجاد يک شماره مجازي در يکي از سايت هاي خارجي صورت پذيرفته است.

 

سرهنگ اميني تصريح کرد: با انجام اقدامات فني و بکارگيري شگردهاي خاص پليسي فردي شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير شد که در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و بيان کرد دوست شاکي بوده و براي سرگرمي دست به اين عمل زده است.

 

رئيس پليس فتا همدان در پايان جهت جلوگيري از هک شدن به شهروندان توصيه کرد:

 

1-      به پيامهاي دريافتي با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگيري از هک شدن اعتنايي نکنند و به هيچ وجه کد دريافتي را براي ديگران ارسال نکنيد.

2-      با فعال کردن Two-step verification  در بخش تنظيمات امنيتي تا حدودي از هک شدن خود جلوگيري کنيد.

3-      به صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظيمات امنيتي مراجعه و دستگاه هاي متصل به تلگرام خود را مشاهده کنيد.

انتهای پیان/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal