آخرین اخبار

21. بهمن 1394 - 20:03   |   کد مطلب: 30179
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اسدآباد خبر داد
تصرف مقداری از حریم تالاب پیرسلمان/حریم تالاب باید حفظ شود
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اسدآباد با اشاره به اینکه محل تأمین آب تالاب پیرسلمان چند چشمه است، گفت: مقداری از حریم تالاب پیرسلمان تصرف شده و حریم تالاب باید حفظ شود.

به گزارش آوای سیدجمال به  نقل از فارس؛ رامین رمضانی  در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه تالاب پیرسلمان یکی از معدود تالاب‎های طبیعی استان است، اظهار کرد: تالاب پیرسلمان بدون دخالت انسان تاکنون زنده مانده و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به اینکه منبع تامین آب تالاب پیرسلمان چند چشمه است، بیان کرد: در فصل تابستان و به دلیل تغییر شرایط جوی و اقلیمی ابن تالاب خشک می‌شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اسدآباد خاطرنشان کرد: استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی در روستاهای بالادست تالاب پیرسلمان نیز در خشک شدن این تالاب در تابستان نقش دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته خروجی‌های تالاب بسته شد، گفت: در سال گذشته با بستن خروجی تالاب و ایجاد بند، سعی شد تا آب در تالاب حفظ شود و برای این امر 50 میلیون تومان هزینه کردیم.

رمضانی با اشاره به اینکه امسال سطح تالاب بالاتر آمده است، بیان کرد: ورودی های تالاب پیرسلمان در اختیار محیط زیست نیست و البته در تابستان امسال هم تالاب خشک شد.

وی خواستار توجه بیشتر مردم به این تالاب در فصل تابستان شد و افزود: در فصل تابستان و با خشک شدن تالاب نیزارهای تالاب بیرون می‌ماند و توسط برخی افراد آتش زده می‌شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست اسدآباد با بیان اینکه با آتش زدن نیزارها آسیب جدی به محیط زیست و پرندگان و جانواران منطقه وارد می‌شود، تالاب پیرسلمان را ظرفیت خوبی برای ایجاد سایت پرندگان دانست.

وی با بیان اینکه این تالاب یکی از فرصت‌های مناسب در حوزه گردشگری مذهبی است، مسدود کردن چاه‌های اطراف تالاب را اقدام مناسبی دانست و گفت: حریم تالاب پیرسلمان باید حفظ شود.

رمضانی با بیان اینکه مقداری از حریم تالاب تصرف شده است، اظهار کرد: امور آب و منابع طبیعی شهرستان به عنوان دستگاه‎های متولی آب و اراضی تالاب در این خصوص وارد شوند.

وی کاشت درخت و ایجاد محیط طبیعی گردشگری و تفریحی را موجب حفظ و نگهداری تالاب بیان کرد و گفت: اداره حفاظت از محیط زیست با اجرای مدیریت زیست‎بومی سعی در نگهداری و احیای تالاب دارد.

رمضانی خاطرنشان کرد: بخشداری پیرسلمان، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها نقش مهم و قابل توجهی در حفظ تالاب طبیعی پیرسلمان دارند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal