آخرین اخبار

21. آبان 1399 - 13:12   |   کد مطلب: 37338
مهدی صفی خانی از میزبانی تالاب های آق‌گل ملایر، پیرسلمان اسدآباد، سد اکباتان همدان و سایر سدها از پرندگان آبزی و کنار آبزی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، مهدی صفی‌خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: هم اینک تالاب های آق‌گل ملایر، پیرسلمان اسدآباد، سد اکباتان همدان و سایر سدها و تالاب‌ها میزبان شمار زیادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی هستند.

 

وی بیان کرد: پرندگان مهاجر نظیر چشیم، باکلان، حواصیل، اگرت بزرگ و کوچک، بوتیمار، لک‌لک، فلامینگو، انواع اردک ها و غازها و کاکائی در مسیر مهاجرت خود تالاب های همدان برای اتراق و استراحت انتخاب کردند.

 

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: حضور پرتعداد پرندگان مهاجر در تالاب های این استان کم سابقه بوده و علت استقبال پرندگان از حضور در زیستگاه‌های آبی این استان تداوم پرآبی این تلاب‌ها در چند سال گذشته است.

 

صفی‌خانی اظهار داشت: همچنین علاوه بر پرآبی، رویش گونه‌های مختلف گیاهی در تالاب و حواشی آن، شرایط مناسب را برای زمستان گذرانی گونه‌های مهاجر آبزی و کنار آبزی مهیا کرده است.

 

وی گفت: برخی از پرندگان مهاجر ۲ تا سه هفته در تالاب‌های این استان حضور دارند اما وجود امنیت در تالاب های این استان موجب شده شماری از پرندگان نیز اقدام به زمستان گذرانی، زندگی و جوجه آوری در زیستگاه های آبی این استان کنند.

 

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست همدان تاکید کرد: با توجه به ورود پرندگان مهاجر شمالی از عرض شمالی به کشور و فرود در تالاب‌ها، احتمال مبتلا بودن آنها به بیماری و ناقل بودن وجود دارد.

 

صفی خانی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به پرندگان مهاجر، انتقال پرندگان به منزل مسکونی و شکار آنها پرهیز کنند 

 

وی گفت: همه ساله شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی ممنوع بود و امسال علاوه بر این گونه‌ها، شکار پرندگان خشک زی نیز ممنوع شده و هیچ پروانه شکاری صادر نشده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal