آخرین اخبار

12. اسفند 1394 - 13:17   |   کد مطلب: 30423
سرپرست بخشداری مرکزی اسدآباد از تحت پوشش بودن بیش از نیمی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان در قالب مجتمع‌های آبرسانی خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان،"نادر ملایی" در گفت‌‌وگو با خبرنگار  ما با اشاره با اینکه تمامی روستاهای بخش مرکزی آبرسانی شده است، خاطرنشان کرد: بیشتر روستاهای بخش مرکزی در قالب مجتمع‌های آبرسانی هستند.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر مجتمع آبرسانی جنت‌آباد ١۵روستا، مجتمع آبرسانی چنارعلیا ١۵ روستا، مجتمع آبرسانی النجه وگنجه ۶ روستا و مجتمع آبرسانی ترخین‌آباد ۵ روستای بخش مرکزی را تحت پوشش آبرسانی قرار داده است.

 

ملایی تعداد روستاهای بخش مرکزی اسدآباد را ۶٨ روستا با ٣٨ هزار و ٧٣۵ نفر جمعیت اعلام کرد و گفت: تا کنون به ۶١ روستای این بخش نیز گازرسانی شده است.

 

وی در رابطه با وضعیت بهسازی روستایی بخش مرکزی هم تصریح کرد: تا کنون در ٢۵ روستا طرح بهسازی اجرا و در کلیه روستاهای تابعه نیز نسبت به تهیه طرح هادی اقدام شده است.

 

ملایی با بیان اینکه کلیه روستاهای بخش مرکزی از نعمت برق و تلفن برخوردارند، اضافه کرد: در راستای وضعیت راه‌های ارتباطی این بخش ۶٢ روستا دارای راه آسفالته و ۶ روستا هم دارای حدود ١۵ کیلومتر راه شوسه هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اولویت و اعتبار برای آسفالت‌ریزی این تعداد روستای دارای راه شوسه در برنامه اداره‌کل راه و شهرسازی قرار دارند.

 

ملایی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در سطح بخش مرکزی در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، باغداری، زنبورداری، صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: تولیدات بالای محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، ذرت، چغندرقند، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و محصولات باغی و دامی، ظرفیت بالای گردشگری و آثار تاریخی متعدد و جاذبه‌های گردشگری و روستای ملحمدره به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری از جمله ظرفیت‌های قابل توجه در بخش مرکزی اسدآباد هستند که می‌توانند در ایجاد اشتغال این منطقه اثرگذار باشند.

 

ملایی همچنین یادآور شد: در حال حاضر در بخش مرکزی ۴٨ دهیاری فعال با ۵٧ شورای اسلامی و ١٨٧ نفر اعضای شورا وجود دارد که ١١روستا فاقد شورا هستند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal