آخرین اخبار

15. اسفند 1394 - 15:06   |   کد مطلب: 30466
مدیر حوزه علمیه همدان در اسدآباد مطرح کرد
پذیرش سالیانه240 طلبه در استان همدان
مدیرحوزه علمیه همدان گفت: هر سال 240 طلبه در استان پذیرش می‎شوند

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) برادران اسدآباد با اشاره به اینکه یک‎هزار و 200 نفر در حوزه‌های علمیه استان همدان ثبت‌ نام کرده و در آزمون ورودی شرکت می‌کنند، اظهار کرد: این افراد پس از گزینش و مصاحبه در 12 مدرسه ابتدایی در مقطع یک تا ششم پایه تحصیل می‌کنند.

وی افزود: در هر کلاس حوزه علمیه 20 نفر تحصیل می‌کنند که در سراسر استان در هر سال 240 طلبه پذیرش شده و مابقی رد می‌شوند.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: این افراد بعد از ورود به مدارس حوزه علمیه مصاحبه و گزینش می‌شوند که در صورت توانمندی و داشتن استعداد در مقاطع دیگر تحصیل خواهند کرد.

این مسئول طلبگی را در سعادت دنیا و آخرت موثر خواند و گفت: این رشته در حوزه علمیه یکی از حرفه‌های انبیای الهی است که برای ورود به این رشته باید با کار انبیا و اولیای خداوند آشنا بود.

موسوی اصفهانی فلسفه و هدف طلبه بودن را اسلام‌شناسی کامل، عمل به دستورات اسلام و تبلیغ دین دانست و گفت: اسلام‌شناسی شامل سه بخش قواعد، اخلاق و احکام است که طلاب باید با این موارد آشنا باشند.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی با احکام دین و عمل به آن، از طلاب خواست با عمل به احکام، مردم را نسبت به مسائل دینی و رشته طلبگی مأیوس نکنند.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه جای افراد ضعیف نیست و باید افراد با استعداد در حوزه‌ها گزینش شوند، یادآور شد: طلاب باید اخلاق‎محور باشند.

وی با تأکید بر تشویق و ترغیب جوانان برای ثبت‌نام در حوزه‌های عملیه، گفت: باید جوانان با بصیرت وارد حوزه علمیه شوند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal