آخرین اخبار

2. ارديبهشت 1395 - 19:18   |   کد مطلب: 30863
با بدرقه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ۸۰ نفر از نمایندگان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برای دیدار با مقام معظم رهبری عازم تهران شدند.

به گزارش آوای سیدجمال،به نقل از نافع، آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار با مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس، شوق افراد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب را نشان از طینت پاک آن‌ها دانست و اظهار داشت: همان‌طور که شما بی‌صبرانه، مشتاق دیدار نایب امام زمان (عج) هستید عده‌ای نیز کینه‌توزانه درصدد دشمنی هستند که این امر نیز به طینت آن‌ها برمی‌گردد.

 

 

وی اشاره به تلاش دشمنان برای تخریب چهره روحانیت در جامعه افزود: ما در آخرالزمان بوده و در این دوران دشمنان ما به برخی شیاطین لباس دین را پوشانده تا با انجام کارهای زشت نگاه مردم به روحانیت را عوض کنند چراکه وقتی انسان به عالم دینی بدبین شد دین را نیز از دست خواهد داد.

 

 

محمدی در ادامه گفت: در اوایل انقلاب اسلامی افرادی بودند که تز اسلام منهای روحانیت را مطرح می‌کردند که امام (ره) در مخالفت با آن‌ها فرمودند اسلام منهای روحانیت مانند کشوری است که پزشک نداشته باشد.

 

 

وی خطاب به جوانان با قدردانی از والدین تصریح کرد: شما باید شکرگذار پدران و مادران خود باشید که با دادن شیر و لقمه حالا و تربیت درست شما را در صف موافقان دین قرار داده‌اند.

 

 

عضو مجلس خبرگان دیدار با رهبر معظم انقلاب را نقطه عطفی در زندگی جوانان برشمرد و افزود: این دیدار برای شما جوانان مفید بوده و مقدمه‌ای برای یک آغاز است چراکه به لطف خداوند متعال باید خود را آماده دیدار امام زمان (عج) بکنید.

 

 

وی با برشمردن مراحل تربیتی در افراد گفت: تربیت انسان‌ها از دوران کودکی و نوجوانی نیست بلکه تربیت افراد از زمان شیرخوارگی آن‌ها آغاز می‌شود لذا اگر تربیت درستی صورت گیرد در آینده نوجوانان و جوانان خود را ملزم به رعایت شرعیات می‌کنند.

 

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آمورش و پرورش نیز با تأکید بر لزوم توجه به حقوق و تکالیف افراد در جامعه افزود: مسائل شهروندی ازجمله اموری است که در سطح جهانی مطرح بوده و مبانی‌ آن در قرن 16 میلادی پایه‌گذاری شده است.

 

 

وی با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) در باب حقوق و تکالیف خاطرنشان کرد: ایشان 1400 سال پیش به تشریح و بیان حق آزادی، نام، زندگی، مالکیت و غیره پرداخته‌اند لذا اگر گذری بر نهج‌البلاغه داشته باشیم حقوق شهروندی را در این کتاب شریف می‌یابیم.

 

 

آقا یوسفی با بیان اینکه ما به‌عنوان شهروند تکالیف و حقوقی داشته که باید به آن‌ها اهمیت دهیم موارد بیان‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب درباره سبک زندگی را از این امور برشمرد و افزود: در حال حاضر ریسک رفتاری در جوانان و نوجوانان ما بالا بوده که این امر کیفیت و مدت عمر در افراد را کاهش می‌دهد.

 

 

وی در ادامه خطاب به جوانان گفت: دشمنان تلاش می‌کنند شما را  از درون تهی کرده چراکه وقتی ما برای خود ارزش نداشته باشیم از ما عمل خیری نیز سر نمی‌زند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما باید قدران نعمت آزادی باشیم ابراز کرد: ما باید بدانیم در برابر دیگران چه حقوق و تکالیفی داشته و قانون اساسی برای ما چه مواردی را تعیین کرده است لذا باید به‌عنوان یک فرد مسلمان از ظرفیت‌ها استفاده کرده و قدردان بالاترین لطف خود یعنی آزادی باشیم.

 

 

3 هزار نفر از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان صبح فردا در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند از استان همدان نیز 80 نفر از مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارس در این دیدار حضور خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal