آخرین اخبار

19. آذر 1397 - 14:19   |   کد مطلب: 31694
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: عدم اجرای قانون جمع‌آوری مرغ زنده‌فروشی در شهرستان کنگاور در همجواری شهرستان اسدآباد، احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزا را بالا می‌برد.

به گزارش آوای سیدجمال، عادل بصیری محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ با اشاره به اینکه در شهرستان اسدآباد هیچ واحد مرغ زنده‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: در این شهرستان 17 الی 18 مورد واحد گوشتی و سه واحد مرغ مادر وجود دارد که در زمینه بیماری آنفلوآنزا مورد مشکوکی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در طی 6 ماهه نخست امسال، 4 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای مواد خام دامی انجام داده شده است، افزود: از این بازدیدها نزدیک به 3 تن مواد خام مشکوک ضبط و از چرخه فروش حذف شده است.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد تصریح کرد: مورد مشکوک آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان اسدآباد دیده نشده که البته با توجه به فروش مرغ زنده در شهرستان کنگاور و کرمانشاه معضلی برای اسدآباد بوده و احتمال شیوع این بیماری وجود دارد.

وی گفت: در حال حاضر در مسیر روستای مرزی اسدآباد- کنگاور چندین واحد مرغ زنده‌فروشی وجود دارد که به دلیل عدم اجرای قانون جمع‌آوری واحدهای مرغ زنده از سوی مسؤولان کنگاور معضلی برای شهرستان اسدآباد شده و می‌طلبد که نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کنند.

بصیری‌محمدپور ادامه داد: تماس‌هایی تلفنی با مسؤولان کنگاور برای جمع آوری واحدهای مرغ زنده داشته‌ایم و آنها نیز عدم همکاری از سوی نهادهای دیگر را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری خوبی از سوی دادستان، نیروی انتظامی و فرمانداری با ما برای اجرای قوانین وجود دارد و توانسته‌ایم در زمینه جمع‌آوری مرغ زنده خوب عمل کنیم.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal