آخرین اخبار

23. دى 1397 - 9:11   |   کد مطلب: 31878
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: 38 نقطه شهر همدان توسط دوربین‌های الکترونیکی پایش می‌شود که باید تعداد آنها افزایش یابد.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح  امروز در مراسم افتتاح دوربین‌های ثبت تخلف راهور همدان با بیان اینکه امسال 13 درصد تصادفات فوتی و 11 درصد تصادفات جرحی کاهش یافته است اظهار کرد: برای کنترل سرعت باید بیش از پیش به تجهیزات و فناوری روز دنیا مجهز شویم.

وی با بیان اینکه 38 نقطه از شهر توسط وسایل الکترونیکی پایش می‌شود افزود: البته برای کنترل بهتر ترافیک و آرام‌سازی شهر به تعداد بیشتری دوربین نیاز داریم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ثبت تخلفات توسط دوربین‌ها باعث اقناع مردم می‌شود تصریح کرد: امروز فیلم تخلفات برای افراد به نمایش گذاشته می‌شود تا شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تخلفات رانندگی باعث تضعیف حقوق اجتماعی مردم می‌شود ادامه داد: برای رعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی نیاز به فرهنگسازی داریم چراکه با توجه به شرایط امروزی کنترل ترافیک با شیوه‌های سنتی و حضور فیزیکی مأموران امکان‌پذیر نیست.

کامرانی‌صالح با بیان اینکه نیازمند گام‌های بلندتری در حوزه IT هستیم و باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم گفت: در راه فرهنگسازی و بازخورد دستاوردها و موفقیت‌ها از اصحاب رسانه قدردانی می‌کنیم ضمن اینکه نیازمند کمک آنها هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه هستند و می‌خواهند دستاوردهای بزرگ انقلاب را ناچیز جلوه دهند اظهار کرد: با همت مردم و مسؤولان و به کوری چشم دشمنان 40 سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم.

بیش از 80 درصد تصادفات به دلیل سرعت غیر مجاز

رئیس پلیس راهنمایی‌ و‌ رانندگی استان همدان نیز با بیان اینکه بیش از 80 درصد تصادفات به دلیل سرعت بیش از حد مجاز است تصریح کرد: واژگونی خودروها در بلوار احمدی‌روشن و یا بلوار کولاب به دلیل سرعت بیش از حد مجاز رخ داده است.

علی فکری با بیان اینکه 38 دوربین در 38 نقطه شهر همدان نصب شده است ادامه داد:‌ در مجموع 114 تصویر از این دوربین‌ها گرفته می‌شود و تخلفات ثبت می‌شود که در مجموع در حوزه‌های امنیتی، آرام‌سازی ترافیک و تسهیل عبور و مرور استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع دوربین‌های نظارت تصویری AXIS و ساخت کشور سوئد است تصریح کرد:‌ 10 دوربین ثبت تخلفات نیز توسط شهرداری خریداری و نصب شده و قابلیت‌های مختلفی دارد.

رئیس پلیس راهور همدان ادامه داد: ثبت تصویر خودروها به تفکیک لاین، عدم نیاز به حضور کاربر، امکان تشخیص سرعت دقیق برای هر خودرو به صورت جداگانه، امکان تشخیص همزمان سرعت چند خودرو، استناد حقوقی بالا، قابلیت اخذ تصویر رنگی، امکان شمارش تعداد خودروهای عبوری، ذخیره‌سازی اطلاعات شامل تاریخ و زمان، سرعت و عکس و شماره خودرو، مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی و برف پاک‌کن و قابل هدایت از راه دور ویژگی‌های این دوربین‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات بلافاصله به سرور تهران منتقل می‌شود و مجدداً به منطقه بازمی‌گردد و پیامک نیز به متخلفان ارسال می‌شود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal