آخرین اخبار

8. بهمن 1397 - 8:04   |   کد مطلب: 31967
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان
واحدهای فاقد مشکل مدیریتی به عرصه تولید بازمی‌گردند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 20 واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند و اگر واحدها مشکل مدیریتی نداشته باشند با تخصیص سرمایه در گردش می‌توانند به چرخه تولید برگردند.

به گزارش آوای سیدجمال، حمیدرضا متین امروز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه حدود 80 واحد غیرفعال در استان وجود دارد که گروهی از کارشناسان از آنها بازدید کردند، اظهار کرد: در جریان این بازدید‌ها مشخص شد چند واحد تعطیل شده مجددا فعال شده‌اند ولی با چه مشکلاتی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه با مشخص شدن مشکلات واحدهای تولیدی می‌توان با راهکارهایی آنان را برطرف کرد، افزود: اگر واحدها مشکل مدیریتی نداشته باشند با تخصیص سرمایه درگردش و یا تسهیلات دیگر می‌توانند به خط تولید بازگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در هر هفته ستاد تسهیل در استانداری برگزار می‌شود تصریح کرد:  برخی از واحدها درگیر بدهی معوق به بانک‌ها هستند که با اخذ مصوبه ستاد تسهیل مشکل بانکی آنها را برطرف و امکان پرداخت تسهیلات جدید به آنها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات واحدهای صنعتی استخراج شده، ادامه داد: در ستاد تسهیل بدهی‌های بانکی تعیین تکلیف می‌شود  به طوری که بخشی از بدهی توسط واحدها پرداخت و مابقی آن قسط‌ ‌بندی می‌شود و در نهایت تسهیلات جدید نیز برای واحد تولیدی مصوب می‌شود.

متین  با بیان اینکه بیش از 20 واحد تعطیل از ابتدای سال تاکنون فعال شدند، اظهار کرد: 100 واحد صنعتی وجود دارد که جزء واحدهای منتخب بوده و میزان تولید آن مشخص است.

وی با اشاره به اینکه برخی از واحدها نیز با احیاء مجدد در سه شیفت در حال فعالیت هستند، گفت: واحدهای صنعتی دیگری وجود دارد که با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند و واحدهایی نیز در حال فعالیت‌اند که بیش از 100 درصد ظرفیت خود را به کار بسته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه قانون صنف و صنعت ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده‌های واحدهای صنعتی به صنف و برخی که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند به جهاد کشاورزی ارسال شده و به همین دلیل تعداد واحدهای صنعتی زیر نظر سازمان صمت کاهش یافته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal