آخرین اخبار

12. بهمن 1397 - 16:36   |   کد مطلب: 31986
ظهر امروز، سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در همدان با حضور مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان افتتاح

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از نافع، ظهر امروز سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در همدان با حضور مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

در این آیین افتتاحیه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه هنر و فرهنگ ایرانی است.

ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه همدان در سال‌های قبل میزبان جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان بوده و هرساله میزبان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است، افزود: باید کارهای هنری مردم پسند باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای علاقمندان و ورود جوانان در عرصه هنری شرایط تسهیل شود تا انگیزه جوانان و پشتکار آنها در نشاط جامعه افزایش یابد.

در ادامه قاسم زارع اظهار کرد: همه چیز نباید در مرکز باشد بلکه باید سایر شهرستان‌ها در رویدادهای مهم فرهنگی و هنری دخیل باشند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه من به عنوان یک هنرمند همدانی دغدغه‌مند هستم، افزود: همدان شهری غنی از لحاظ فرهنگ و هنر بوده و شناسنامه‌ای قوی نسبت به سایر شهرهای ایران دارد.

وعده ۱۲ ساله‌ای که عملی نشد

وی گفت:  اکران فیلم‌های فجر در همدان همزمان با تهران یک اتفاق خوب است.

زارع تصریح کرد: اگر چراغ هنر و فرهنگ در شهر و دیاری روشن باشد آن شهر پویا بوده و معتقدم در کنار چراغ فرهنگ، چراغ اقتصاد هم روشن می‌شود که البته این موضوع نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم دارد.

وی با بیان اینکه همدان هنرمندان بزرگ و درجه یکی دارد گفت: چند سال پیش وعده ساخت شهرک سینمایی در همدان داده شد و حتی مشخصات زمین برای شهرک هم  ارائه شد اما هنوز این وعده محقق نشده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه 12 سال از عدم تحقق این وعده می‌گذرد، خاطرنشان کرد: استان همدان نیازمند سالن‌های تئاتر مناسب است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal