آخرین اخبار

19. فروردين 1398 - 19:46   |   کد مطلب: 32302
جانشین سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان از معین شدن استان برای شهرستان سیل زده چگینی خبرداد.

به گزارش آوای سیدجمال، سردار مهدی فرجی  در گفتگو با خبرنگار نافع  با بیان اینکه جهت مدیریت کمک های مردمی به  سل زدگان لرستان گفت: تعیین همدان به عنوان معین شهرستان چگینی که یکی ازشهرهای بوده که بیشترین خسارت واردشده است.

جانشین فرمانده سپاه انصار الحسین ع استان همدان و مصطفی آزاد بخت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با حضور در منطقه سیل زده لرستان با استاندار و مسئولان ارشد استانی لرستان جلسه تشکیل دادند.

وی افزود: این جلسه به منظور بررسی وضعیت سیل زدگان  تشکیل شد و مقرر گردید کمک ها و امداد رسانی های استان  و سپاه انصار الحسین ع همدان معین شهرستان چگینی اختصاص یابد.

فرجی بابیان اینکه شهرستان چگینی  در حوادث سیل اخیر بیشترین خسارت را دیده  و از طرف دیگر به این شهرستان توجه کمتری شده  است لذا تمامی کمک های مردمی  و سایر کمک های امدادی استان همدان به این منطقه متمرکز است.

چگینی در غرب شهرستان خرم آباد وافع شده است.
شهرستان چگنی از شهرستان‌های تازه تأسیس استان لرستان می‌باشد. این شهرستان در اواخر سال ۱۳۸۶ با جدا شدن دو بخش چگنی و ویسیان از شهرستان خرم‌آباد، تأسیس شد.

مرکز این شهرستان، شهر سراب دوره می‌باشد. پس از تأسیس این شهرستان، بخش جدید چم پلک نیز در تابعیت آن ایجاد گردید. نام شهرستان در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ با تصویب‌نامه هیئت وزیران از شهرستان دوره به شهرستان چگنی تغییر نام پیدا کرده‌است.
انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal