آخرین اخبار

6. خرداد 1398 - 11:09   |   کد مطلب: 32601
یک استاد قرآنی با بیان اینکه برای توبه و انابه باید زمینه آماده شود و همین که در طول 20 روز عبادات خداوند انجام شد، دلها عاشق و آماده میشوند، گفت: عملکرد و حال و هوایی که ما در شب قدر خواهیم داشت، تعیین کننده مقدرات ما تا رمضان سال آینده خواهد بود.

به گزارش آوای سیدجمال، بیژن نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص شبهای قدر و ویژگیهای آن اظهار کرد: شبهای قدر شبی ویژه است و همانطور که در قرآن در سوره قدر آمده این شب از هزار ماه بهتر است، بنابراین این شب برابری می‌کند با اهمیت و جایگاهش و اهمیت آن هم برابری با یک عمر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه شب قدر فرصتی طلایی و ارزشمند است که خداوند آن را برای توبه، انابه و بازگشت گذاشته است و نباید آن را از دست داد، افزود: برای توبه و انابه باید زمینه آماده شود و خود قرار گرفتن شب قدر در دهه سوم ماه رمضان فرصتی است که دلها آماده و عاشق می‌شوند چرا که در طول 20 روز  روزه گرفته  و عبادت خداوند را انجام داده ایم و اینجاست که توبه واقعی اتفاق می افتد.

 

این استاد قرآنی تصریح کرد: شبهای قدر فرصت مهمی است که باید از آن استفاده کنیم و با خشوعی که در دلها ایجاد شده زمینه کاملا مساعد است که ما برگردیم و از گناهانی که احیانا" انجام داده ایم اظهار پشیمانی کرده و سعی بر جبران آن کنیم.

 

وی با اشاره به ویژگی که شب قدر را نسبت به دیگر شبهای ماه رمضان شاخص می‌کند، گفت: در سوره قدر آمده است "لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ(3) تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ(4) یعنی ملائکه و در رأس آنها جبرئیل نازل می‌شوند بر امام معصوم که حضرت صاحب الزمان(عج) است و مقدرات را برای سال آینده تعیین می‌کنند.

 

نصرتی خاطرنشان کرد: مقدرات انسان در شب قدر به محضر حضرت صاحب الزمان(عج) می‌رسد و بعداز تأیید ایشان برای سال آینده تعیین و انجام می‌شود.

 

وی تأکید کرد: عملکرد و حال و هوایی که ما در شب قدر خواهیم داشت، تعیین کننده مقدرات ما تا رمضان سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal