آخرین اخبار

26. خرداد 1398 - 12:03   |   کد مطلب: 32720
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه از اراضی آبی شهرستان اسدآباد ۱۷ هزار و ۴۳۰ هکتار به ابیاری نوین مجهز شده است، گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی آبی در مناطق چهاردولی و دشت اسدآباد مجهز به سیستم ابیاری نوین شده اند.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ بابیان اینکه ۲۸ هزار هکتار اراضی آبی در شهرستان اسدآباد وجود دارد که ۲۰ هزار هکتار از آن مستعد برای اجرای طرح آبیاری نوین است، اظهار کرد: از این میزان اراضی آبی ۱۷ هزار و ۴۳۰ هکتار آن ابیاری نوین اجرا شده است.

 

وی گفت: از ۱۷ هزار و ۴۳۰ هکتار اراضی که آبیاری نوین انجام شده ۱۵ هزار و ۸۰ هکتار سیستم بارانی، ۶۵۰ هکتار قطره ای و ۹۰۰ هکتار آبیاری کم فشار است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: در طی سالهای ۹۶ و ۹۷ میزان ۳۱۰ هکتار از اراضی مجهز به ابیاری بارانی، ۴۳۶ هکتار قطره ای و ۶۰۰ هکتار مجهز  انتقال از طریق لوله گذاری یا همان کم فشار شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز ۲۰۰ هکتار از اراضی اسدآباد باید مجهز به سیستم ابیاری نوین شود که اجتمال می رود امسال بیشتر از تعهداتمان این طرح را اجرا کنیم.

 

بیرنگ اذعان داشت: با تبدیل آبیاری اراضی کشاورزی از غرقابی به سیستم نوین ۳۰ الی ۴۰ درصد صرفه جویی انجام می‌شود که با تجهیز ۱۷ هزار و ۴۳۰ هکتار تاکنون ۳۰ درصد صرفه جویی شده است.

وی گفت: با وجود ابیاری غرقابی ۹ تا ۱۳ هزار مترمکعب در هر هکتار آب مصرف میشود که با اجرای طرح ابیاری نوین این میزان به ۸ هزار مترمکعب در هرهکتار می رسد.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تأکید کرد: تاکنون ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی آبی در مناطق چهاردولی و دشت اسدآباد مجهز به سیستم ابیاری نوین شده اند که میتوان بیشترین طرح دراین مناطق اجرا شده است.

 انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal