آخرین اخبار

13. مرداد 1398 - 14:02   |   کد مطلب: 33113
ایثار زیباترین اصل انسانی - دینی است مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: ایثار و از خودگذشتن، زیباترین اصل انسانی - دینی است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان؛ درگذشت فرزند جوان خانم زهرا خلوجینی، کارمند دانشگاه آزاد اسلامی همدان و ایثارگری این خانواده در اهدای اعضای بدن جگرگوشه خود به بیماران نیازمند پیوند بافت و نسوج بهانه‌ای بود تا با مسوول دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به گفت‌گو نشسته و مبانی تصوری و تصدیقی فرهنگ پربرکت ایثار و از خودگذشتگی را بکاویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا طالقانی با اشاره به ریشه‌های فرهنگ ایثار در  قرآن کریم و سخنان ائمه اطهار(ع) گفت: طبق فرمایش امام صادق(ع)، مومنان کسانی هستند که «نیکی‌کنندگان به برادران در حال سختی و راحتی‌اند و در سختی، دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند، آن چنان که خدای تعالی ایشان را چنین وصف کرده است:و یؤثرون علی انفسهم».

 

وی ایثار و از خودگذشتن را زیباترین اصل انسانی و دینی دانست و افزود: ایثار و پاکبازی، ریشه در وارستگی و عظمت روحی فرد دارد و آنکس که تعلق خاطر به امور گذرا ندارد، می تواند ببخشد، آنکه روحی بزرگ دارد، جانی آزاد، وجودی آزاده و روحی از بند گسسته دارد، چنین کسی است که در بذل ایثار، اختیار دارد.

 

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان ادامه داد: در افقی ورای کاسبکاری مرسوم، ایثار، داد و ستد آدمی با خدای خویش است، بده بستانی با پروردگار هستی است، جان دادن و جان یافتن و از پوست گذشتن و به مغز رسیدن و رضوان الهی است.

 

وی با اشاره به آموزگار بزرگ ایثار و شهادت، حضرت اباعبدالله(ع) بیان کرد: هنگامی که آن حضرت در ابتدای حرکت مطرح می‌کند که تنها آنان همراه شوند که بذل جان می‌کنند، همه در می‌یابند که امام قاطعانه و صادقانه انتهای راه را ترسیم می‌کند، و در همین مقام است که همراهان مخلص، پاک‌باز و از جان‌گذشته ی ایشان از تیغ نمی‌گریزند و از جان دریغ نمی‌ورزند و فرهنگ ایثار را در تاریخ انسانی جاودانی می‌سازند.

 

طالقانی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تاثیر مثبت مادی و معنوی ایثار و ازخودگذشتگی بر جامعه را فصل الخطاب دانست و ادامه داد: در بیان ایشان، ایثار و از خودگذشتگی موجب نشاط و ابتهاج معنوی مردم، شکست استکبار، درس استقامت و مقاومت، باور به وعده ی الهی، آشنایی انسانها با خدا و نمایش چهره درخشان اسلام در جامعه می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به عمل خداپسندانه خانواده محترم خانم خلوجینی در اهدای اعضاء فرزند درگذشته‌شان به بیماران نیازمند، بیان کرد: ضمن آرزوی صبر و شکیبایی برای این خانواده و حشر جوان عزیزشان با جوان امام حسین(ع)، داغ فراق فرزند جوان صدچندان است و در وصف نمی گنجد اما  تصمیم بزرگ این خانواده در اهدای اعضای پاره تنشان به بیماران، نشان از سلامت و عظمت روحی ایشان داشته و حرکت در مسیر فرهنگ ارزشمند ایثار است.

 

محمد امین پیله گین، فرزند زهرا خلوجینی، کارمند معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در ایام شهادت حضرت جوادالائمه، مظهر سخاوت و بخشندگی و ایثار، در حادثه تصادف با موتورسیکلت جان به جان آفرین تسلیم کرد و خانواده وی در اقدامی خداپسندانه و تحسین برانگیز، بافت و نسوج پیوندی وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند که این امر می‌تواند قریب به 120 انسان نیازمند به پیوند بافت و نسوج را حیات مجدد ببخشد.
منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal