آخرین اخبار

7. شهريور 1398 - 7:48   |   کد مطلب: 33360
رئیس جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 9 هزار و ۸۷۴ دستگاه کمباین و تراکتور با عمر زیر ۲۵ سال در استان همدان پلاک‌گذاری شده است.

به گزارش آوای سیدجمال،  منصور رضوانی‌جلال امروز در گفت‌وگو با خبرنگارما در رابطه با ضریب مکانیزاسیون در استان اظهار کرد: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، جوان‌سازی ناوگان و افزایش ضریب مکانیزاسیون از چند سال گذشته در برنامه جهاد کشاورزی قرار دارد‌.

 

وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون استان همدان از 1.36 اسب بخار در هکتار به 1.82 اسب بخار در هکتار رسیده است ادامه داد: سال گذشته میانگین کشوری ضریب مکانیزاسیون 1.74 و استان همدان 1.82 اسب بخار در هکتار بود.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه از سال 92 تا سال گذشته 35 درصد ناوگان ماشین‌های بخش کشاورزی نوسازی شده است افزود: 49 هزار و 851 دستگاه انواع تراکتور به مزارع استان ورود پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به ورود 9 هزار و 750 دستگاه انواع ادوات کشاورزی به مزارع استان بیان کرد: 9 هزار و 874 دستگاه کمباین و تراکتور با عمر زیر 25 سال در استان پلاک‌گذاری شده است.

 

رضوانی‌جلال در ادامه به تولید انگور در استان پرداخت و افزود: با توجه به بارندگی‌های سال‌ جاری میزان عملکرد تاکستان‌های استان همدان در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده در سال‌جاری 406 هزار و 370 تن انگور در استان همدان برداشت شود تصریح کرد: در استان همدان 21 هزار و 673 هکتار تاکستان وجود دارد که 21 هزار و 388 هکتار باغات بارور و 285 هکتار باغات غیر بارور هستند.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه 250 هزار تن از انگور استان همدان در شهرستان ملایر تولید می‌شود افزود: از این میزان 50 هزار تن تبدیل به کشمش می‌شود.
منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal