آخرین اخبار

3. مهر 1398 - 23:19   |   کد مطلب: 33621
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی برداشت بیش از 3 هزار و 600 تن گردو از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ  اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 1250 هکتار باغات گردو بوده که به صورت میانگین از هر هکتار باغات گردو 3 تا 4 تن محصول قابل برداشت است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین باغات گردو اسدآباد در روستاهای ملحمدره، خنداب و به صورت پراکنده مناطق چهاردولی و کلیایی واقع شده است، تصریح کرد:در حال حاضر به صورت تقریبی از 3 هزار  باغدار   اسدآبادی  به صورت تقریبی 800 نفر باغدار گردو هستند.

 

بیرنگ با اشاره به کیفیت مرغوب و خوب  گردوی شهرستان افزود: باغداران گردوی شهرستان بخشی از محصول تولیدی را برای فروش به شهرستان و استان های دیگر صادر می کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سالیانه به صورت میانگین 60 هزار تن محصولات باغی در سطح باغات این شهرستان تولید می شود، تصریح کرد: هلو و شلیل، انگور، سیب، گردو، بادام و آلو از جمله باغات موجود این شهرستان بوده که باغات هلو و شلیل، انگور و گردو از نظر واحد سطح برابری می کنند.

 

پیش بینی برداشت 20 هزار تن انگور از باغات اسدآباد 

وی در ادامه میزان باغات انگور  این شهرستان را 1100 هکتار برشمرد و تصریح کرد: باغات انگور موجود شهرستان بیشتر در روستای گردشگری ملحمدره، روستای ترخین آباد، حبشی، هلور، سفلی و علیا و دهستان چهاردولی واقع شده که قالب نوع انگور تولیدی شهرستان در درجه اول فخری و بعد از فخری گونه های انگور کشمش، عسگری و ریش بابا بوده که براساس پیش بینی ها به صورت میانگین امسال 17 هزار تن انگور از باغات شهرستان برداشت خواهد شد.

 

بیرنگ با اشاره به وجود 250 هکتار باغات سیب در شهرستان اسدآباد از نوع گلدن، Red و سیب گلاب با پیش بینی برداشت 4 هزار تن محصول افزود: در حال حاضر سطح باغات هلو و شلیل این شهرستان در مجموع 1322 هکتار شامل 780 هزار و 901 اصله درخت بوده که از این میزان باغات موجود، 1242 هکتار باغات مثمر بارور هلو و شلیل و 81 هکتار باغات غیربارور تازه احداث شده هلو و شلیل هستند.

 

وی با بیان اینکه قالب تمرکز باغات هلو و شلیل این شهرستان در روستای مزرعه بید و جنت آباد واقع شده اند، خاطرنشان کرد: میزان تولید هلو و شلیل از باغات مثمر 25 تن در هر هکتار بوده که امسال افزون بر 31 هزار و 50 تن از این باغات میوه برداشت شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal