آخرین اخبار

18. آبان 1398 - 9:00   |   کد مطلب: 33959
محقق و نویسنده کتاب «صعود چهل ساله» امیدآفرینی در جامعه را یک اصل دانست و با بیان اینکه باید در گام دوم انقلاب با استفاده از توان جوانان و توجه به ظرفیت‌های مغفول، کشور را رشد دهیم گفت: جامعه ایران در ۴۰ سال انقلاب معنوی‌تر شده است.

به گزارش آوای سیدجمال،  حجت‌الاسلام محمدحسین راجی شب گذشته در نشست تبیین بیانیه «گام دوم انقلاب» که به همت مجمع فعالان رسانه‌های انقلاب اسلامی در همدان برگزار شد اظهار کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران چه در داخل کشور و چه در خارج از آن بسیار زیاد است که بخشی از آن را در کتاب «صعود چهل ساله» تدوین کرده‌ایم.

 

 

وی گفت: در این کتاب پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی طی چهار دهه با استناد به آمارهای بین‌المللی ارائه شده که حکایت از موفقیت‌های این نظام با وجود تمام مشکلات و کمبودها دارد.

 

 

این استاد دانشگاه از فعالیت پژوهشی ۷۰ نخبه حوزوی و دانشگاهی با ۲۵ هزارساعت کار علمی در جمع‌آوری اطلاعات این کتاب خبر داد و افزود: در این اثر پژوهشی مباحثی چون میزان دستیابی کشور بــه آرمان‌هایی چون تحقق عدالت، استقلال، معنویت، آزادی، کرامت زن، مردمسالاری دینی، افزایش رفاه عمومی و مباحثی از این دست اشاره شده است.

 

 

وی گفت: در این کتاب ارجاع ما به معتبرترین منابع جهانی مانند اطلاعات سازمان ملل، بانک جهانی، سازمان جهانی غذا و کشاورزی، سازمان جهانی سلامت، دفتر برنامه توسعه ملل متحد و... بوده و بر اساس آن موفقیت‌های جمهوری اسلامی به تصویر کشیده شده است.

 

 

برخی نسبت به وجود دینداری بین مردم زمان طاغوت توهم دارند

راجی با گریزی به موفقیت ایران در افزایش معنویت در جامعه تصریح کرد: دستاورد ایران اسلامی در این زمینه مربوط به داخل کشور نیست چراکه در بعد بین‌الملل نیز با آرمان‌های جمهوری اسلامی شاهد افزایش معنویت، حق‌گرایی و ظلم‌ستیزی در جهان هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه برخی نسبت به وجود دینداری بین مردم در زمان طاغوت توهم دارند گفت: این افراد بدون آمار و اطلاعات درست از افزایش دینداری، انجام واجبات و ترک محرمات در آن زمان حرف می‌زنند در صورتی که مستندات بسیاری حتی از زبان اطرافیان شاه و یا کشورهای غربی در رد این ادعا موجود است.

 

 

اصل دینداری در ظلم‌ستیزی و تبعیت از امام است

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش دینداری را تنها در روزه گرفتن، نمازخواندن و یا رعایت حجاب خلاصه نکرد و افزود: البته این موارد شرط دینداری است اما همه آن نیست، اصل دینداری بنا به فرموده امام معصوم در اطاعت از امام است که ما در جامعه خود شاهد میل مردم به این سمت و سو هستیم.

 

 

وی ظلم‌ستیزی را یکی دیگر از ابعاد مهم دینداری دانست و ادامه داد: اینکه هنوز سردارسلیمانی به عنوان محبوب‌ترین شخصیت بین ایرانیان معرفی می‌شود یک پیام بزرگ دارد، یعنی مردم ظلم‌ستیزند و به این مشخصه نیز افتخار می‌کنند.

 

جامعه ایران در ۴۰ سال انقلاب معنوی‌تر شده است

راجی افزایش افراد شرکت‌کننده در اعتکاف، اقامه نماز در مساجد، حضور میلیونی در تشییع پیکر شهدا، افزایش ۲۵ درصدی وقف، حضور پرشور در دعای ندبه، فعالیت جوانان در گروه‌های جهادی و خدمت به مردم، کمک به آزادی زندانیان، حضور در اردوهای راهیان نور، استقبال پرشور مدافعان حرم برای دفاع از حریم آل‌الله را تنها گوشه‌ای از گرایش جامعه به سمت دینداری عنوان کرد.

 

 

وی بزرگترین ترور دولتی در تاریخ را مربوط به ایران و ترور شهیدبهشتی و ۷۲ تن از یاران او توسط دشمن دانست و با بیان اینکه با وجود شناخت جامعه از این بزرگواران به واسطه مسئول بودنشان حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در مراسم تشییع آنها شرکت کردند گفت: این در حالی است که در جامعه امروز برای یک شهیدطلبه در همدان و یا شهیدحججی که کسی از آنها شناختی نداشت هزاران و میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع حاضر می‌شوند.

 

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه این مصادیق نشان از آن دارد که جامعه ایران در 40 سال انقلاب معنوی‌تر شده است افزود: جامعه ما در برخی موضوعات و توجه به هنجارها ایراداتی دارد اما معتقدم مشکل از ما متولیان فرهنگی است که نتوانستیم جلوی آن را بگیریم، آن وقت برخی از اینها نقش اپوزیسیون را هم می‌گیرند، در صورتی که باید دلسوزانه نسبت به رفع مشکلات و تقویت نقاط مثبت ورود کرد.

 

 

تحلیلگران خارجی اعتراف کردند ایران در حال سوق جهان به سمت معنویت است

وی با بیان اینکه بنا به گفته تحلیلگران خارجی، جمهوری اسلامی در حال سوق جهان به سمت معنویت است اضافه کرد: مجله تایم هنگام پیروزی انقلاب تیتر «خدا دارد بازمی‌گردد» را انتخاب کرد و این یعنی قدرت انقلاب اسلامی در ترویج معنویت.

 

 

راجی امیدآفرینی در جامعه و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضرورت امروز کشور برشمرد و تأکید کرد: باید مراقب باشیم مخالفان نظام هر روز یک موضوع را پیدا می‌کنند و با ارائه اطلاعات نادرست دنبال زیر سوال بردن نظام هستند، حواسمان باشد ما هم در زمین آنها بازی نکنیم.

 

 

وی با بیان اینکه موضوع لزوم حل مشکلات و رفع نارسایی‌ها بر کسی پوشیده نیست اما باید دستاوردها و موفقیت‌ها را نیز گفت بیان کرد: متأسفانه کشور ما در عدم استفاده از ظرفیت‌ها رتبه اول را دارد که باید نسبت به رفع این مشکل فکری کرد.

 

 

این استاد دانشگاه با انتقاد از اینکه برخی رسانه‌ها نیز بدون تأمل و کار تحقیقاتی برخی موضوعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند که اشتباه محض است گفت: اخیراً در رسانه‌ها شاهد این تیتر عجیب بودیم که «ایران در مصرف مشروبات الکلی رتبه نهم دنیا را دارد» در صورتی که طبق داده‌های علمی جهان ایران از بین ۱۸۹ کشور در این زمینه رتبه ۱۸۹ را دارد.

 

 

غرب برای انحصار علم ابایی از ترور دانشمندان ندارد

وی با اشاره به تلاش نظام سلطه به منظور تسلط بر دنیا از طریق انحصار علم تصریح کرد: ترور دانشمندان یکی از کارهای غرب است که در این کار ابایی هم ندارد، از بین ۱۷ هزار شهید ترور ایران بخش اعظمی از آنها دانشمند بودند، در عراق نیز آمار ترور ۳۵۰ دانشمند توسط آمریکا داده شده که البته برخی منابع تعداد را ۳ هزار نفر هم عنوان می‌کنند.

 

 

راجی انعکاس این خبر که «در ایران سونامی سرطان ایجاد شده است» را یک مطلب اشتباه دیگر عنوان کرد و با بیان اینکه بر اساس تحقیقات و داده‌های بهداشت جهانی ایران جزو 10 کشوری است که کمترین سرطان را دارد گفت: باید با اسناد معتبر پاسخ اینگونه مسایل و شبهات را بدهیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه پژوهش‌های ما در بخش‌های مختلف به مسوولان ارائه می‌شود تا در حوزه اجرایی مد نظر قرار گیرد افزود: بعضی از مشکلات کشور مربوط به حوزه ساختاری است و ربطی به این دولت و آن دولت ندارد و باید قانون و ساختار تغییر کند تا شاهد حل آن باشیم.

 

 

رشد ۱۱ برابری علمی ایران در دنیا آن هم در شرایط تحریم

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به رشد ۱۱ برابری علمی ایران در دنیا گفت: در شرایط تحریم دشمنان و سنگ‌‌اندازی‌های آن این دستاورد نصیب ایران شده است، زمانی رتبه اول علمی در خاورمیانه متعلق به رژیم صهیونیستی بود اما مدت‌هاست ایران رتبه اول علمی را از ان خود کرده است.

 

 

وی با بیان اینکه توجه به مبحث علمی در جهان از سال ۱۵۴۳ آغاز شد که ایران ۴۰۰ سال بعد از آن اولین دانشگاه را تأسیس کرد آن هم آموزش‌محور بیان کرد: توجه ایران به علم پژوهش‌محور از سال ۲۰۰۰ بود اما با این وجود توفیقات بسیاری را در عرصه علمی به دست آوردیم که باید این موضوعات را به اطلاع مردم رساند.

 

 

راجی امیدآفرینی در جامعه را یک اصل دانست و با اشاره به اینکه باید در گام دوم انقلاب با استفاده از توان جوانان و توجه به ظرفیت‌های مغفول کشور را رشد دهیم گفت: دشمنان در شرایط کنونی به دنبال یافتن کوچکترین مشکل هستند تا با بزرگنمایی آن در بین مردم ناامیدی ایجاد کنند پس باید مانع از این اتفاق شد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal