آخرین اخبار

16. آذر 1398 - 8:25   |   کد مطلب: 34239
مسوول بسیج دانشجویی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نباید بگذاریم جریان سازش بر جریان مقاومت پیشی بگیرد گفت: عایدی جریان سازش چیزی نیست جز «خسران».

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، سیاوش مدبر ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه اسدآباد با بیان اینکه روز 16 آذر ماه سالروز بزرگداشت مقام دانشجوست اظهار کرد: در کشور ما اینگونه جا افتاده که این روز را در دانشگاه‌های مختلف جشن می‌گیرند ما هم مخالف شادی مردم علی‌الخصوص دانشجویان نیستیم اما بد نیست بدانیم چرا روز 16 آذر روز دانشجو نام گرفت؟ 

 

 وی گفت: در روز 16 آذرماه سال 1332 در اعتراض دانشجویان به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا دولت وقت تصمیم به سرکوب اعتراض دانشجویان کرد.

 

 

مسوول بسیج دانشجویی اسدآباد ادامه داد: پیرو این اتفاق صدها دانشجو دستگیر شدند و نیروهای امنیتی در دانشکده فنی اقدام به شلیک تیر کردند که منجر به شهادت سه دانشجو به نام احمد قندچی، آذر شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا شد.

 

وی این روز را بیانگر تقابل جریان سازش و مقاومت و رویکرد استکبارستیزی دانشجویان دانست و تأکید کرد: بنا به فرموده رهبری، دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

 

مدبر با بیان اینکه دانشجو در تمام برهه‌ها ثابت کرده که نیرویی کارآمد بوده و با علم و روشنگری خود بسیاری از مشکلات را حل کرده است افزود: البته آن طور که باید و شاید به قشر دانشجو بها داده نمی‌شود.

 

 برخی نمی‌خواهند از میز مدیریت دل بکنند

وی با انتقاد از حضور برخی مسوولان ناکارآمد در منصب مدیریت گفت: اینها از میز‌های مسئولیتی خود دل نمی‌کنند و به جوان‌ها میدان نمی‌دهند، تا حد ممکن هم سعی می‌کنند بر سر این قشر بکوبند و آنها را تضعیف کنند.

 

مسوول بسیج دانشجویی اسدآباد در ادامه مهمترین نیاز کشور را حفظ استقلال دانست و با بیان اینکه «استقلال» بیشترین واژه‌ای است که در بیانات و صحیفه امام(ره) به آن توجه شده است اضافه کرد: مسوولان نباید با عملکرد خود در این اصل اساسی خدشه وارد کنند.

 

وی سازش با دشمن به جای استکبارستیزی را عامل ضربه به انقلاب عنوان کرد و گفت: دشمن در برجام ثابت کرد که نه تنها به فکر پیشرفت ایران نبوده و نیست که غیرقابل اعتماد نیز هست.

 

چرا امروزه مردم ما باید تحریم‌هراسی داشته باشند؟

مدبر ادامه داد: در جریان برجام خبری از برداشته شدن تحریم‌ها نشد که هیچ، به بروز خساراتی چون بتن‌ریزی راکتور اراک، کاهش غنی‌سازی اورانیوم، جمع کردن سانتریفیوژها منجر شد.

 

 

وی با طرح این سوال که چرا امروزه مردم ما باید تحریم‌هراسی داشته باشند؟ گفت: چرا باید کشوری مثل ایران با داشتن چهارفصل، برخورداری از منابع متعدد، قدرت نظامی منطقه، قدرت علمی و ویژگی‌های دیگر توانایی خودکفایی نداشته باشد؟

 

مسوول بسیج دانشجویی اسدآباد با بیان اینکه اگر اجازه دهیم جریان سازش بر جریان مقاومت پیشی بگیرد جز خسران چیزی عاید ما نمی‌شود افزود: استراتژی سازش آن هم با آمریکا یک مسئله سوخته است.

 

وی در ادامه گریزی به اتفاقات اخیر کشور بعد از گرانی بنزین پرداخت و گفت: اصل سهمیه‌بندی بنزین کار درستی بود چراکه ایران حدود سه برابر نیاز استاندارد کشور تولید سوخت داشت اما مصرف به حدی بود که در سال‌های آینده نیاز به واردات بنزین داشتیم.

 

مدبر اضافه کرد: اعتراضات مردم در شیوه اجرا و نگرانی از گران شدن کالاهای دیگر بعد از این اتفاق تا حدودی به حق بود اما بهره‌برداری اغتشاشگران از این فضا آن هم در شرایطی که به گفته دشمن خارجی مدت‌ها قبل برای چنین روزی آماده بودند، باعث شد کشور درگیر التهاب شود.

 

وی با اشاره به اینکه مردم با هوشیاری خط خود را از آشوبگران جدا کردند تأکید کرد: البته به دستگاه‌های اجرایی هم این انتقاد وارد است که باید زمینه و زیرساختی برای مطالبات و اعتراضات مردم ایجاد کنیم تا خواسته‌های خود را مطرح کنند.

 

با تحقیق انتخاب کنید

مسوول بسیج دانشجویی اسدآباد در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس افزود: باید با حضوری پرشور و البته چشم و گوش باز و تحقیق همه‌جانبه نماینده خود را انتخاب کنیم.

 

وی با بیان اینکه باید از نماینده مطالبه‌گری کرد گفت: نباید فریب رفتارهایی چون رفتار برخی سلبریتی‌های عوام‌فریب را خورد آنهایی که برای یک سری مسائل سیاسی هشتگ می‌زنند تا هزار و اندی با فلانی بعد همان فلانی با عدم تدبیر خود باعث فشار به مردم و سوء استفاده دشمن شود و بعد هشتگ بزنند صدای آبان 98!

 

مدبر ادامه داد: نمی‌دانم چطور این افراد از کشورهای خارجی و ویلاهای چندطبقه و پنت‌هاوس‌های میلیاردی خود صدای آبان 98 را می‌شنوند؟

 

وی افزود: باید هوشیار باشیم، نمایندگانی که در سه سال اول دوره مدیریتی خود هیچ خبری از وجود آنها نیست اما سال آخر هر روز چندین پست در صفحات خود در زمینه‌های مختلف می‌گذارند و خود را همراه و همدرد مردم نشان می‌دهد به درد میز ریاست نمی‌خورند.

 

مشکلات را به طور رسمی از مسوولان شهرستان مطالبه می‌کنیم

مسوول بسیج دانشجویی اسدآباد در ادامه تفکر بسیجی را راه برون‌رفت از مشکلات دانست و با بیان اینکه خدمت به مردم جزو اولویت‌های بسیجیان است به چند مثال از حضور آنها در بین مردم پرداخت و کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، مقابله با دشمن در آشوب اخیر، ویزیت رایگان بیماران، ساخت خانه برای محرومان، برگزاری اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی را بخشی از آنها عنوان کرد.

 

وی افزود: اقدامات بسیج دانشجویی در قالب رویکردهای مسئله‌محوری و ارائه راهکارهای دانش‌بنیان برای حل مسائل موجود شکل گرفته که حتی مقام معظم رهبری هم در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند.

 

مدبر گفت: در این طرح مشکلات شهرستان‌ها، استان‌ها و کشور توسط ما با همکاری مردم جمع‌آوری و روی آن فکر می‌شود، بعد هم راه حل مسائل به عنوان خروجی به دستگاه‌های اجرایی ارائه و مطالبه‌گری صورت می‌گیرد تا باری از دوش مردم و مسوولان برداشته شود.

 

وی تأکید کرد: بنده به عنوان مسئول بسیج دانشجویی شهرستان اسدآباد اعلام می‌کنم بسیج دانشجویی شهرستان از این پس مشکلات اسدآباد را به طور رسمی از مسوولان شهرستان مطالبه می‌کند و نتیجه را به طور علنی به گوش مردم می‌رساند.

انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal