آخرین اخبار

11. اسفند 1394 - 9:32   |   کد مطلب: 30413
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خبر داد:
اعزام 5 درصد از جمعیت دانشجویان همدان به اردوهای راهیان نور
مسئول بسیج دانشجویی همدان گفت: به علت محدودیت‌های موجود امسال در نظر داریم پنج درصد از جمعیت دانشجویان را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم.

به گزارش آوای سیدجمال به نقل از فارس، طیب فریادرس در جلسه هماهنگی راهیان نور در همدان اظهار کرد: طبق آیین‌نامه جدید اردوهای راهیان نور بر اساس مستندات قانونی برای ترویج و تبیین فرهنگ جهاد ایثار و شهادت به عنوان جزئی از وظایف اصلی دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: در ابلاغیه جدید دانشگاه‌ها ملزم به اعزام 10 درصد از دانشجویان خود به اردوهای راهیان نور هستند که در این راستا طی سال گذشته توانستیم 3 هزار و 100 نفر از دانشجویان را به این اردو اعزام کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی همدان ادامه داد: به علت محدودیت‌های موجود امسال در نظر داریم پنج درصد از جمعیت دانشجویان را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم که شامل 3 هزار نفر می‌شود که بین دانشگاه‌ها نیز سهمیه‌بندی شده است.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ جدید دانشگاه‌ها می‌توانند دو واحد درس دفاع مقدس را به این اردو اختصاص دهند، افزود: با حضور در این اردو می‌توان این درس را پاس کرد که می‌توان نیازهای این موضوع ابلاغی را برای سال آینده مشخص کرد که بتوان از این شاخصه نیز در سال آینده استفاده کرد.

فریادرس با بیان اینکه راویان اردوهای راهیان نور باید هر چه بیشتر تقویت شوند، افزود: اعزام هر دانشجو برای مجموعه 200 هزار تومان هزینه برمی‌دارد، این در حالی است که در جنوب کشور تمهیداتی اندیشیده شده تا بعضی از موارد رایگان برای دانشجویان ارائه شود.

وی ادامه داد: با این حال مشکلات مالی همیشه گریبانگیر ما بوده و دانشگاه‌ها از بودجه خوبی در این باره برخوردار نیستند، از سوی دیگر موج عظیمی از دانشجویان خواستار اعزام به مناطق عملیاتی جنوب کشور هستند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا یا بیان اینکه یکی از مهم‌‎ترین و بهترین کارهای فرهنگی اردوهای راهیان نور است، خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها باید به این امر مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منصور غلامی افزود: مشکلات مالی امور فرهنگی و راس آن اردوهای راهیان نور همیشه یکی از حادترین موضوع هاست که باید مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها از ابتدای سال از بودجه فرهنگی برای انجام این این اردو اعتبار لازم را کنار بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه راهیان نور از مهمترین کارهای فرهنگی و یکی از فعالیت‌های مهم دانشگاه‌هاست، گفت: دیگر معاونت‌ها نیز باید پای کار بیایند و برای آسان‌تر کردن کار قدم بردارند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا از حضور مسئولان فرهنگی و روسای دانشگاه‌ها در این اردوها سخن راند و تصریح کرد: این امر بسیار پسندیده است و تاثیر بسزایی نیز دارد.

پایان پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal