آخرین اخبار

18. آذر 1398 - 13:40   |   کد مطلب: 34268
فرماندار شهرستان اسدآباد از رتبه اول این شهرستان در کشفیات موادمخدر در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در شش ماه گذشته دستگیری و کشفیات موادمخدر در این شهرستان ۳۰ درصد افزایش داشته و طی این مدت حدود ۴۸ کیلوگرم از انواع مختلف مخدر توسط نیروی انتظامی شهرستان کشف شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، مجید درویشی در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان اسدآباد، کشف ۱۸ کیلو و ۳۷۷ گرم گل، ۲۱ کیلو و ۹۵۹ گرم تریاک، دو کیلو و ۴۸۶ کیلوگرم هروئین، یک کیلو و ۱۳۲ گرم شیره تریاک و ۴۹ گرم شیشه را از جمله موادمخدر کشف شده این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون در سطح استان تعداد ۳۹ هزار و ۶۵۴  نفر بهبودیافته از اعتیاد داشته ایم که سهم اسدآباد از این تعداد بهبودیافته از اعتیاد ۱۸۰۰ نفر بوده و در حال حاضر ۱۸۲ نفر نیز در حال بهبود هستند.

 

وی در ادامه از راه اندازی مرکز ام.ام.تی(درمان نگهدارنده متادون) شهرستان تا پایان ماه جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: باید ظرف ۴۰ روز آینده مرکز DIC(مرکز گذری کاهش آسیب) شهرستان نیز با مجوزهای لازم توسط مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی راه اندازی شود که در این راستا آموزش و پرورش در روستای جنت آباد برای این امر مکان لازم را ارائه داده است و باید مرکز بهداشت نسبت به راه اندازی و تجهیز آن با مجوز لازم اقدام کند.

 

درویشی همچنین با اشاره به وجود ۱۸ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در شهرستان اضافه کرد: ۸۰۰۰ نفر از این دانش آموزان در میانگین سنین ۱۲ تا ۱۷ ساله بوده که باید برای این دانش آموزان در بحث پیشگیری و آموزش برنامه داشته باشیم.

 

درویشی یادآور شد: در حال حاضر در ۴۲ مدرسه شهرستان طرح یاری گران زندگی در بحث آموزش و پیشگیری در دست اجراست که این آموزش ها ۳۰ درصد مدارس را تحت پوشش قرار داده و تا سال ۱۴۰۰ در مابقی مدارس شهرستان این طرح اجرا خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به وجود دو سمن مردم نهاد در شهرستان در بحث پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: افزایش کمی این سمن ها در سطح شهرستان از نقش مؤثری در برنامه های پیشگیری و آموزش مبارزه با موادمخدر خواهد داشت./ایسنا

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal