آخرین اخبار

19. آذر 1398 - 20:00   |   کد مطلب: 34278
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد گفت: اواخر هفته گذشته دانشگاه علمی- کاربردی اسدآباد منحل شد و سرانجام پس از هشت سال اقامت بنای یادبود سیدجمال را ترک کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، رضا قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اختصاص بخش اعظم بنای یادبود سیدجمال‌الدین به دانشگاه علمی کاربردی شهرستان لطمات بسیاری به این ساختمان و عمارت با سبک قاجاری و رواق‌های زیبای آن زده و مجموعه تقریباً از زیبایی قبل خارج شده که برای مرمت و احیای دوباره آن به اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیون نیاز خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه انتخاب این بنا در سال ۹۰ برای فعالیت دانشگاه علمی- کاربردی با تصمیم مسئولان وقت آن زمان اساساً اشتباه بود چرا که هر جایی را می‌توان به عنوان دانشگاه انتخاب و دانشگاه را در آن راه‌اندازی و تأسیس کرد، افزود: در حال حاضر در نخستیم گام برای احیای دوباره بنای یادبود سیدجمال‌الدین متعلق به اداره فرهنگ و ارشاد در راستای ساماندهی انجمن ها، انجمن موسیقی شهرستان در این بنا مستقر شده و به زودی انجمن ادبی نیز در این محل برای ادامه فعالیت های خود مستقر می شود.

 

قاسمی همچنین از راه اندازی کتابخانه تخصصی فرهنگ و ارشاد، گالری و فرهنگسرا در بنای یادبود سیدجمال در گام های بعدی برای هنرمندان اسدآبادی خبر داد و تصریح کرد: این گام ها در راستای احیای بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

 

بنای یادبود سیدجمال در مکان خانه قدیمی پدر سیدجمال‌الدین اسدآبادی ساخته شده که این مکان در دوره معاصر بازسازی و توسعه پیدا کرده است. این اثر مربوط به دوره معاصر بوده و در اسدآباد، جنب امامزاده سیدان، زادگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۴۳۳۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal