آخرین اخبار

12. آذر 1401 - 19:29   |   کد مطلب: 43824
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برای تملک و آماده سازی فضای بنای یادبود سیدجمال به اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش آوای سیدجمال، مسعود ویژه در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی با بیان اینکه برای تملک و آماده سازی فضای بنای یادبود سیدجمال به اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان نیاز است، افزود: در این رابطه می‌طلبد از طرف اداره کل ارشاد استان و نیز استانداری پیگیری لازم انجام گیرد و تا پیش از مراسم بزرگداشت سیدجمال کار تملک و آماده سازی فضای بنای یادبود آغاز شود.

افزود: بنیادسیدجمال‌الدین اسدآبادی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و برای راه اندازی بنیاد باید اعضای هیات امنا آن معرفی شود.

با مشخص شدن اعضای هیات امنای بنیاد سیدجمال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد از طریق معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هر چه سریع‌تر در این هفته پیگیری لازم برای مقدمات راه اندازی بنیاد سیدجمال را داشته باشد.

او گفت: تصویب و راه اندازی بنیاد سیدجمال اتفاق خوبی برای دریافت ردیف بودجه خواهد بود و با تصویب و راه اندازی آن هر ساله در بودجه کشور برای آن اعتبار در نظر گرفته می‌شود و برنامه‌هایی که در طول سال برای بنیاد سیدجمال از کار‌های پژوهشی و فعالیت فرهنگی، هنری و نکوداشت‌ها در این عرصه برگزار می‌شود، اعتبار و ردیف بودجه خواهد داشت.

 

ویژه در ادامه تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند در رابطه با سیدجمال الدین اسدآبادی رقم بخورد و بزرگداشت سیدجمال را تنها به برگزاری یک برنامه سالگرد و کنگره محدود نکند، ثبت بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی بوده که در چندین سال گذشته مدیران و مسئولان متعددی پیگیر این مهم بوده اند.

 

 

او با اشاره به اینکه ثبت بنیاد ملی سیدجمال الدین اسدآبادی در سال ۸۸ مکاتبات آن انجام و برای این کار اساسنامه در نظر گرفته شده و اعضای هیات امنا مشخص شده اند، تصریح کرد: باید تلاش کرد طی یک یا دو ماه آینده قبل از سالگرد شهادت و کنگره سیدجمال بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی راه اندازی شود و این اتفاق ماندگار رخ دهد و بنیاد ملی سید جمال رقم بخورد.

 

 

وی در ادامه به به بنای یادبود سیدجمال در اسدآباد اشاره و ادامه داد: بنای یادبود سیدجمال در سال‌های گذشته در یک مقطع دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و قسمتی از فضا نیز در اختیار میراث فرهنگی شهرستان است و محوطه سازی این بنای یادبود تکمیل و پیگیری نشده و نیمه کاره باقی مانده است.

 

 

وی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع‌های فرهنگی سطح استان از محل ردیف اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد و گفت: از این اعتبارات برای تملک و محوطه سازی بنای یادبود سیدجمال نیز اعتبارات در نظر گرفته شده است.

 

 

ویژه در ادامه از برگزاری کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفندماه خبر داد و تصریح کرد: در برنامه گرامیداشت سیدجمال اگر بخواهیم مبنا را فراخوان علمی و مقالات درنظر بگیریم معمولا زمان بیشتری نیاز بوده و طی شش یا هفت ماه قبل باید از سراسر کشور و حتی جهان از طریق فراخوان مقالات دریافت، داوری و نتایج در مراسم بزرگداشت اعلام شود./باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal