آخرین اخبار

24. آذر 1398 - 13:02   |   کد مطلب: 34325
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
بنای یادبود سیدجمال پاتوقی برای هنرمندان اسدآبادی می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی از وجود دانشگاه علمی کاربردی تخلیه شده است، افزود: این بنای یادبود تبدیل به خانه هنرمندان می شود و پاتوقی مناسب برای آنان خواهد بود.

به گزارش آوای سیدجمال، احمدرضا احسانی در همایش نکوداشت مفاخر فرهنگی و هنری شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه دایره فرهنگ گسترده و وسیع است که با تمام حوزه‌ها ارتباط دارد، اظهار کرد: مفاخر فرهنگ و هنر هر جامعه ای هویت و شناسنامه آن شهرستان هستند و امروز اسدآباد را با مفاخر می شناسند نه با خیابان‌ها و کوچه‌ها و کارخانه های آن،  اگرچه آثار فرهنگی آن هم در شناساندن آن اثربخش است.

 

وی برگزاری همایش نکوداشت مفاخر فرهنگ و هنر در شهرستان اسدآباد را حاصل زحمات شورای شهر و شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی  خواند و گفت: این همایش را به فال نیک می‌گیریم و امید است که آنچه شایسته مفاخر این شهرستان است، اجرایی کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان فرهیختگان یک جغرافیا را تابلوی یک شهرستان هستند که هویت جامعه را می‌شناساند، گفت: همایش استانی تجلیل از مفاخر استانی را در اردیبهشت ماه در مزکز استان داریم.

 

 وی از برگزاری همایش نکوداشت و کنگره آیت الله تألهی در استان همدان خبر داد و تأکید کرد: نیاز است که برای برگزاری چنین نکوداشتها و انتخاب افراد مفاخر با بزرگان شهر هماهنگی شود.

 

احسانی با اشاره به اینکه بنای یادبود سیدجمال الدین اسدآبادی از وجود دانشگاه علمی کاربردی تخلیه شده است، افزود: این بنای یادبود تبدیل به خانه هنرمندان می شود و پاتوقی مناسب برای آنان خواهد بود.

 

وی از تجهیز کتابخانه های بنای یادبود سیدجمال از وجود کتابهای خاص و تخصصی سیدجمال خبر داد  و گفت: دو ساختمان در بنای یادبود داریم و در صورتی که تملک شود، اعتبار آن مهیاست و اسدآباد هم دارای سینمای روباز خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ایجاد یک متجمع فرهنگی و هنری در صورت اختصاص زمینی از سوی شهرداری و و شورا خبر داد و گفت: در صورتی که زمین این مجتمع تملک شود هزینه ساخت 50 درصدی آن را ما نقدا" پرداخت می کنیم و در این امر مالکیت و بهره‌بردار بخش خصوصی و شهرداری هم می تواند باشد .

 

وی گفت: طی این هفته 10 مورد از کانون های فرهنگی هنری مساجد  شهرستان اسدآباد نیز با اختصاص  ۷۰ میلیون تومان تجهیز خواهند شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal