آخرین اخبار

1. دى 1398 - 23:24   |   کد مطلب: 34396
دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان گفت: واحد‌های عرضه لباس‌های دست‌دوم و دست‌فروشان عرضه‌کننده این نوع البسه در همدان جمع‌آوری می‌شوند.

به گزارش آوای سیدجمال، حبیب مومیوند در نشست اعضای کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: ۸۵ واحد عرضه لباس دست دوم در همدان فعال بودند که این تعداد امسال به ۴۰ واحد کاهش یافت.

 

 

او ادامه داد: تکلیف ستاد و کمیته‌های مسوول بر این است که متصدیان این ۴۰ واحد تغییر شغل بدهند که انتظار می‌رود در زمینه تغییر مشاغل این افراد همکاری صورت گیرد.

 

 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان بیان داشت: البسه دست دوم علاوه بر قاچاق، مشکل جدی بهداشتی دارد بنابراین باید نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کرد.

 

 

مومیوند یادآوری کرد: پنج تن و ۸۴۰ کیلوگرم لباس دست دوم به ارزش پنج میلیارد ریال ۹ ماهه سال گذشته کشف شد و این آمار امسال به ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم به ارزش سه میلیارد ریال رسید.

 

 

او با ببان اینکه باید عرضه لباس دست دوم به صفر برسد ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به طرح این موضوع در کمیته فرهنگی و اجتماعی اقدام کند.

 

 

دبیر ستاد قاچاق کالا و ارز استانداری همدان افزود: برخی دست فروشان نیز در پیاده رو‌ها اقدام به عرضه لباس دست دوم می‌کردند که شهرداری نباید اجازه این کار را بدهند.

 

 

مومیوند بیان کرد: بیشترین محموله لباس دست دوم در جنوب کشور بارگیری و به غرب کشور آذربایجان غربی و مهاباد می‌رود.

 

 

او گفت: در ماده ۱۴ قانون مبارزه با قاچاق کالا تکلیف دستگاه تبلیغی، آموزشی و پژوهشی در زمینه قاچاق کالا مشخص شده است که برنامه فرهنگی، آموزشی و تحقیقات ترویجی با هدف ارتقای فرهنگ عمومی برای گرایش به خرید کالای داخلی و کاهش قاچاق کالا باید صورت گیرد.

 

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری همدان بیان کرد: ۱۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق ۹ ماهه امسال کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهاي پيام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal