آخرین اخبار

1. اسفند 1398 - 11:14   |   کد مطلب: 34943
عبدالمجید شیخی، با طرح سؤالی مبنی بر آنکه مردم باید بین آدمی که بد است و فردی که نقص دارد، کدام را انتخاب کنند گفت: نقص داشتن بهتر از بد بودن است چراکه آن کسی که نقص تخصصی دارد به راحتی قابل حل است و می‌تواند از مشاوران و کارشناسان اقتصادی استفاده کند.

به گزارش آوای سیدجمال، عبدالمجید شیخی، کارشناس اقتصادی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص داشتن مجلس قوی و نقش آن، اظهار کرد: طبق عبرت‌های تاریخ تمدن، هر نظام نوپا، فنداسیونی و عمودهایی دارد که در واقع آن فندانسیون ضوابط و قوانین مصوب منطبق با مکتب است.

 

وی با بیان اینکه قوانین اقتصادی اند که می توانند ضامن رشد نهال اقدامات اجرایی اقتصادی باشند، گفت: نبود افراد متعهد، متخصص در زمینه اقتصاد و بانکداری در مجلس دهم باعث شد بسیاری از لوایح و مصوبات بر زمین بماند.

 

این کارشناس اقتصادی نقش مجلس را به منزله بسترساز، ظرف ساز و زیربناساز یک نظام نوپا دانست و افزود: قوه مقننه را یکی از مهم‌ترین نهادهای نظارتی نظام است و اگر یک مجلس خوب، متعهد و متخصص سرکار بیاید، این چیدمان، محد و بستر را خوب طراحی خواهد کرد، آن وقت خشت اولی که نهادهای اجرایی، قانونی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را بنا می کنند، روی فنداسیون محکمی بنا خواهند شد.

 

مجلس عاملی بزرگ برای جلوگیری از کج روی های دولت است

وی بیان کرد: اگر مردم با انتخابشان مجلس ذلیلی مانند مجلس ششم و یا مجلس ضعیفی مانند مجلس دهم را سر کار بیاورند، نمی توان اعتماد و انتظاری از آن مجلس داشت که قدم های اجرایی بعدی روی یک زیر بنای مستحکم گذاشته شود.

 

شیخی تصریح کرد: مجلس عاملی بزرگ برای کمک به کج روی‌های دولت یا عدم کج روی های آن است، بنابراین مردم باید در انتخابشان دقت کنند.

 

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه مجلس یک زیر بنای مستحکم در زمینه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی است، افزود: اگر این مجلس ضعیف و استواری نداشته باشد و به دشمن و بیگانه چراغ سبز نشان بدهد، روز خوشی نخواهد دید.

 

وی با اشاره به اینکه قوانین اقتصادی اند که می توانند ضامن رشد نهال اقدامات اجرایی اقتصادی باشند، گفت: اگر این مجلس این نهال را خوب توانست بنا بگذارد، رفاه مردم بهتر خواهد بود؛ مجلس یک نهاد نظارتی است که حتی اگر دولت خوبی سر کار بیاید، ناخودآگاه منحرف شود، کسی نیست که به مسیر مستقیم بیاورد و عملکرد روز به روز بدتر خواهد شد.

 

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه داشتن تعهد و تخصص در انتخاب فرد اصلح مهم است، افزود: باید در مجلس تعهد بر تخصص ارجح‌تر باشد چرا که اگر انسان متعهد عاقلی باشد، می تواند یک مجموعه مشورتی متخصص را هم در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بیاورد و به امور کمک و نقض خودش را برطرف کند، اما اگر فرد متخصصی به مجلس بفرستیم که تعهد نداشته باشد، مصداق آن است که چاقوی را به دست کسی بدهیم که نمی‌تواند از آن درست استفاده کند.

 

رد صلاحیت ۹۰ نماینده فعلی مجلس نشان دهنده بی تعهدی آنها است

شیخی با اشاره به ردصلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس دهم، گفت: این نشان از بی تعهدی آنها بوده است و ظاهرا دنبال پر کردن جیب خودشان بودند و تعهد کاری نداشتند.

 

این استاد انشگاه با طرح سؤالی مبنی بر آنکه مردم باید بین آدمی که بد است و فردی که نقص دارد، کدام را انتخاب کنند گفت: نقص داشتن بهتر از بد بودن است چراکه آن کسی که نقص تخصصی دارد به راحتی قابل حل است و می‌تواند از مشاوران و کارشناسان اقتصادی استفاده کند.

 

تاسف می خوریم که تا کنون افراد زبده و متخصص در مجلس نیامدند

وی با بیان اینکه در حال حاضر لایحه اصلاح قانون بانکداری اسلامی در مجلس داریم اما به دلیل اینکه افراد متعهد متخصص در زمینه اقتصاد و بانکداری در مجلس دهم نداشتیم به نتیجه نرسیده افزود: تأسف می‌خوریم که چرا عناصر زبده متخصص متعهد در این مجلس بالا نیامدند و به مردم ظلم شد.

 

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: باید در مجلس قوانینی تصویب شود که مملکت به بیگانگان فروخته نشود و توافقاتی مانند برجام و FATF و سند ۲۰۳۰ صورت نگیرد و مجلس به این ها “نه ” بگوید.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal