آخرین اخبار

26. فروردين 1399 - 14:50   |   کد مطلب: 35418
مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد گفت :به علت شرایط، وسعت و آبگیری سد در بارش های اخیر در حال حاضر بیش از ۵۰۰ قطعه از پرندگان مهاجر در سد نعمت آباد حضور دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، رو‌ح الله زال‌پور از حضور پرندگان مهاجر در سد نعمت آباد شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به علت شرایط، وسعت و آبگیری سد در بارش های اخیر در حال حاضر بیش از ۵۰۰ قطعه از پرندگان مهاجر در سد نعمت آباد حضور دارند که در روزهای آینده تعدادشان با گرم و مناسب شدن شرایط هوا بیشتر خواهد شد.

 

وی باکلان(قره غاز)، پرستوی دریایی، مرغابی، اردک سبز و گاوچرانک را از جمله پرنده های مهاجر سد نعمت آباد عنوان کرد و یادآور شد: تالاب طبیعی پیرسلمان نیز از نظر تنوع گیاهی و جانوری وضعیت مناسبی داشته و بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده از جمله حواصیل، چنگر نوک سرخ و معمولی، کشیم و حواصیل در اطراف تالاب در حال زیست هستند اما هنوز پرندگان مهاجر در تالاب پیرسلمان حضور نیافته اند.

 

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد در بخش دیگری بیان کرد: با توجه به شیوع کروناویروس از تعطیلات نوروز از ورود گردشگران به منطقه حفاظت شده آلمابلاغ جلوگیری شده که این محدودیت ها همچنان ادامه دارد و در صورت ورود گردشگر برخورد لازم صورت می گیرد.

 

زال پور در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به حضور عشایر در سامانه های عشایری شهرستان خاطرنشان کرد: محیط زیست از حضور عشایر در داخل مناطق حفاظت شده شهرستان چون سال های گذشته  جلوگیری خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal