آخرین اخبار

20. ارديبهشت 1399 - 12:27   |   کد مطلب: 35662
رییس جمعیت هلال‌احمر اسدآباد گفت: کوهنورد ۶۱ ساله پس از سه ساعت تلاش تیم‌های هلال احمر این شهرستان در ارتفاعات آلمابلاغ اسدآباد پیدا شد.

به گزارش آوای سیدجمال، حمیدرضا اعتصام روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه روز گذشته یک مورد مفقودی کوهنورد از طریق مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌‏های فوریتی جمعیت هلال احمر و همکاران این جمعیت در کنگاور به هلال احمر اسدآباد اطلاع رسانی شد.

 

وی اضافه کرد: طبق گزارش اولیه این تیم چهار نفره در ارتفاعات آلمابلاغ اسدآباد حضور یافته و یکی از آنها در طی مسیر از دیگر اعضای گروه جدا شده و مسیر را گم می کند.

 

رییس جمعیت هلال‌احمر اسدآباد اظهار داشت: تیم‌های هلال احمر ابتدا محل استقرار سه تن از اعضای این گروه را پیدا کرده سپس تجسس برای پیدا کردن فرد مفقود شده در کوه آغاز می‌شود.

 

اعتصام ادامه داد: با توجه به اینکه فرد مفقود شده تلفن همراه داشت اقدام به ارائه موقعیت جغرافیایی بر اساس عوارض طبیعی مجاور خود کرده و تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات گردنه اسدآباد نیز با در نظر گرفتن این مولفه ها موقعیت مکانی کوهنورد ۶۱ ساله را پیدا کردند.

 

وی با بیان اینکه ساعت حوالی ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز عملیات به پایان رسید افزود: هیچگونه آسیبی به این کوهنورد وارد نشده بود و این مرد ۶۱ ساله به همراه دیگر اعضای تیم به منطقه ای امن منتقل شدند.

 

وی گفت: منطقه آلمابلاغ یک منطقه حفاظت شده است و به علت چشم انداز زیبا و بکری که دارد همه ساله افرادی در این محل حضور می یابند و برای تردد به ارتفات این منطقه نیازی به استفاده از تجهیزات کوهنوردی نیست.

 

منطقه حفاظت شده آلموبلاغ با ۹ هزار و ۶۹۶ هکتار مساحت در شمال شهرستان اسدآباد و ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان همدان واقع شده است، منطقه ای با سیمای کوهستانی و تپه ماهوری که از زیستگاه‌های با اهمیت قوچ و میش ارمنی در این استان است.

 

راه دسترسی به منطقه پس از طی ۴۰ کیلومتر در محور اصلی همدان - کرمانشاه، در محل گردنه اسدآباد از طریق جاده انحرافی ایستگاه مخابراتی قدس جدید میسر است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal