آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1399 - 14:51   |   کد مطلب: 35753
نشست برخط نمایندگان ‌تشکل‌های دانشجویی‌ با رهبر معظم انقلاب
در جبهه انقلاب یارگیری کنید، حذف نکنید
در بیست و سومین روز ماه مبارک رمضان، جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی کشور با حضور در دانشکده‌ صداوسیما، از طریق ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت وگو و نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این برنامه براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه‌ای به شرح زیر است:

 

 

 رهبرانقلاب با طرح 3 نکته، از 3 زاویه «موقعیت کنونی کشور» را تبیین کردند:  اول؛ جمهوری اسلامی در یک مبارزه‌ عظیم با جبهه‌ ظلم و استکبار است؛ دوم؛ ظرفیت کشور برای مقابله بسیار بالا است و تجربه در قضایای گوناگون این را به ما نشان می‌دهد؛ و سوم؛  انقلاب اسلامی، احساس قدرت و عزت در کشور و مردم ما نهادینه شده است؛ البته دشمن در صدد است که اعتمادبه‌نفس ملی ما را از بین ببرد.

 

 دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است. البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌و دوساله باشد؛ بلکه یعنی دولت سرِپا، بانشاط، آماده و در سنین کار و تلاش باشد. پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن، این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ پیشنهاد و راه‌حلّ قابل قبول همراه کنید.

 

 جبهه‌ انقلاب را گسترش بدهید؛ یارگیری کنید؛ حذف نکنید. بعضی‌ها که به اسلام و انقلاب معتقدند، در فلان مسئله با شما موافق نیستند؛ این موجب طرد نشود. البتّه منظور جذب منافق و آدم بی‌اعتقاد نیست.

 با کسانی که مبانی انقلاب را قبول نمی‌کنند، ایجاد تردید می‌کنند و دشمن را تزیین می‌کنند، مماشات نکنید. ایجاد تردید، ستون فقرات کار دشمن است. امروز جامعه و نظام آمریکایی نه تنها جذّابیّت ندارد، بلکه به یک معنا در بخش مهمّی از دنیا منفور هم هست. عملکرد بلندمدّت آمریکا موجب منفور شدن این دولت در بخش مهمّی از دنیا شده است؛ جنگ‌افروزی، کمک به دولت‌های بدنام، تروریست‌پروری‌ها، حمایت بی‌دریغ از ظلم و کارهایی مانند اینها. البتّه آمریکایی‌ها در عراق و سوریه ماندنی نیستند و اخراج خواهند شد.

 

 خودسازی خیلی مهم است؛ هم در ابعاد فردی و هم در ابعاد جمعی. وقتی بنیه‌ معنوی شما قوی شد، در زمینه‌ فکر و تصمیم‌گیری و عمل توانایی‌های بیشتری پیدا خواهید کرد. انفعال و انحراف، 2 آسیب محیط‌های جوان از جمله دانشگاه است. انفعال با خودسازی برطرف می‌شود و انحراف فکری با تقویت مبانی معرفتی.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal