آخرین اخبار

20. خرداد 1399 - 14:50   |   کد مطلب: 35942
روستای گنبله یکی از روستاهای شهرستان اسدآباد است که ۱۳ شهید در راه دفاع از کشور در راه خدا تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش آوای سیدجمال، روستای گنبله یکی از روستاهای کاملا مذهبی از دوران قدیم بوده است؛ این روستا با وجود اینکه در یک منطقه جغرافیایی تقریبا بن بست در منتهاالیه جلگه اسدآباد قرار گرفته و محدوده آن منطقه تحت اداره اسدآباد را از استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور جدا می‍کند اما یکی از روستاهای صاحب نام هم در اسدآباد و هم در دیگر شهرهای اطراف بوده و هست.

 

این روستا در دوران ستمشاهی با اینکه روستا بوده مخالفان زیادی با رژیم پهلوی داشته و مبارزان انقلابی این روستا کاملا در این زمینه فعال بوده‌اند.

 

گنبله، در دوره مبارزات امام خمینی(ره) و آغاز انقلاب اسلامی نیز یکی از روستاهای پیشتاز در انقلاب و حمایت از امام(ره) بوده و یکی از روستاهای اسدآباد که کمترین انحرافات اجتماعی و اخلاقی در آن مشهود نبوده و اگر بوده بسیار کم رنگ که قابل ذکر نباشد بوده است.

 

این روستا را اگر با تناسب جمعیت با تمام شهرستان اسدآباد مقایسه کنیم نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید را در راه حفظ کشور و انقلاب و اسلام هدیه کرده است و ۱۳ شهید از این روستا برای دفاع از کشور جان خود را در راه خدا تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal