آخرین اخبار

7. مرداد 1399 - 14:45   |   کد مطلب: 36395
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان تاکید کرد؛
دریافت شهریه برای ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع
محمد پورداود با بیان اینکه مدارس دولتی استان همدان موظفند برای ثبت نام هیچ هزینه ای جز برای کتاب و بیمه دریافت نکنند، گفت: تاکنون ۸۷ درصد دانش آموزان در دوره های مختلف نام نویسی کردند و پس از به نتیجه رسیدن آزمون های نمونه دولتی و سمپاد ثبت نام به اتمام می رسد.

به گزارش آوای سیدجمال، محمد پورداوود، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ثبت نام برای سال تحصیلی جدید در روزهای دوشنبه و چهارشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، اظهار کرد: تاکنون ۸۷ درصد دانش آموزان در دوره های مختلف ثبت نام کردند و پس از به نتیجه رسیدن آزمون های نمونه دولتی و سمپاد ثبت نام به اتمام می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به مدارس طبق رعایت نکات بهداشتی صورت می گیرد، افزود: در سال گذشته روزانه ۴۶ نفر در پایگاه ها مورد سنجش قرار می گرفتند اما امسال به دلیل شیوع کرونا ساز و کاری در نظر گرفتیم تا خانواده ها پس از دریافت نوبت در پایگاه سنجش حضور یابند.

 

پورداود از ثبت نام الکترونیک برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۹ مدرسه در مقاطع ابتدایی و متوسطه متقاضی زیادی دارند تصمیم برآن شد تا ثبت نام ها الکترونیکی باشد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید سه برنامه مد نظر است، گفت: در صورتی که کرونا به همین منوال پیش رود کلاس ها مجازی  تشکیل خواهند شد، در غیر این صورت کلاس ها همچون سال قبل با حضور دانش آموزان تشکیل می شوند.

 

پورداود با تاکید براینکه برنامه سوم در شرایطی اجرا می شود که کرونا کمی کاهش یابد، خاطر نشان کرد: طبق این برنامه مدارس از ۱۵ شهریور ماه شروع به کار کرده و پنجشنبه ها نیز باز است و دانش آموزان به صورت گروهی و یک روز در میان به مدرسه خواهند رفت.

 

وی با اشاره به اینکه مدارس دولتی موظفند برای ثبت نام هیچ هزینه ای دریافت نکنند، افزود: در ابتدای ثبت نام فقط هزینه کتاب و بیمه دریافت می شود و با مدیران صحبت شده تا اجباری برای دریافت هزینه نداشته باشند.

 

پورداود گفت: اگر دانش آموزی لباس فرم سال گذشته را دارد دیگر اجباری برای تهیه لباس فرم مجدد نیست و مدیران نباید نسبت به این موضوع سختگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal