آخرین اخبار

23. مرداد 1399 - 11:50   |   کد مطلب: 36537
حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی با اشاره به لزوم مدیریت مراسم عزای امام حسین(ع) با حفظ سلامتی مردم، گفت: هیأت و یا مداحی که نسبت به دستورالعمل و پروتکل بهداشتی بی‌توجه باشد، مجوز فعالیتش لغو و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به شرایط ویژه کرونا و البته مطالبه مردم برای برگزاری مراسمات محرم، اظهار کرد: باید برای پاسخگویی مطالبه مردم و البته رعایت پروتکل بهداشتی با یک مدیریت خوب و درست مراسمات عزاداری را برگزار کنیم.

 

لزوم مدیریت مراسم عزا با حفظ سلامتی مردم
وی گفت: چه ما بخواهیم چه نخواهیم مردم مراسمات مذهبی را برگزار می‌کنند، حال باید با مدیریت و رعایت پروتکل انجام شود.

 

رستمی بابیان اینکه "عزاداری و سلامت" دو موضوعی است که رسانه‌های معاند دوگانه سازی آن را از ماههای قبل آغاز کردند، تصریح کرد: رسانه‌های معاند به دنبال آلودگی‌ها هستند و اگر در هیأتی مشکلی پیش بیاید آن را منعکس و روی آن مانور می‌دهند، قطعا" دیگر هیأت از این امر متضرر میشوند که باید رسانه‌های انقلابی در این امر ما را همراهی کنند.
 

 

وی بابیان اینکه سازمان تبلیغات صورت تمام وقت در خدمت هیأت مذهبی برای اخذ مجوز و برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل بهداشتی است، افزود: انتظار می‌رود که رسانه‌ها و فعالان مجازی ما را در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها کمک کنند.

 

نصب بنر اطلاع رسانی مراسمات هیأت ممنوع است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از ممنوعیت نصب بنر اطلاع‌رسانی مراسمات عزاداری هیأت در سطح شهر و روستا خبر داد و گفت: این به دلیل عدم جابه‌جایی جمعیت از محله‌ای به محله دیگر مصوب شده تا از تجمع افراد در یک مکان جلوگیری شود.

 

وی با تأکید بر اینکه هیأت های مذهبی بدون اخذ مجوز حق برگزاری مراسم را ندارند، افزود: مراسمات صرفاً باید در فضای باز و بیشتر از دو ساعت به طول نینجامند.

 

برخی تفکرات در عزاداری ها خرافی است
رستمی با اشاره به تفکر خرافی برخی به این مسئله که حضور در هیأت شفابخشی بوده و افراد کرونا نمی‌گیرند، گفت:  بنا به گفته رئیس علوم پزشکی اسدآباد، کمترین افراد آسیب‌دیده ناشی از کرونا افراد متدین جامعه هستند که البته بیشترین مشارکت و همکاری را در حفظ سلامت با کادر درمانی داشتند.

 

مشارکت هیأت مذهبی و صرف یک میلیارد برای مقابله با کرونا
وی ارزش ریالی مشارکت هیئت‌های مذهبی در امر مقابله با کرونا یک میلیارد تومان خواند و گفت: اجرای کمک مؤمنانه، تهیه مایعات گندزدایی، ماسک و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان ازجمله کارهای بزرگی بود که توسط هیأت انجام شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در سطح شهرستان اسدآباد ۱۲۰ هیأت ثبت‌شده وجود دارد، گفت: از این تعداد ۳۰ هیأت  شاخص و 50 هیأت خانگی است که بیشتر بانوان فعالیت دارند.

 

فعالیت 65 مداح مستمر در اسدآباد
وی از ساماندهی ۱۷۰ مداح در شهرستان خبر داد و افزود: البته از این تعداد ۶۵ نفر مداح به‌صورت مستمر فعالیت دارند.

 

رستمی با تأکید بر اینکه اجازه در تغییر برنامه‌های دهه محرم نخواهیم داد، گفت: حرکت دسته عزاداری از ابتدای دهه اول محرم ممنوع است و به‌تبع در ایام عاشورا و تاسوعا هم برپا نخواهد شد.

 

لغو مجوز هیأت یا مداحی که از قانون دستورالعمل بهداشتی سرپیچی کند
وی خاطرنشان کرد: هیأت و یا مداحانی  که نسبت به دستورالعمل و پروتکل بهداشتی بی‌توجه باشند، مجوز فعالیتشان لغو خواهد شد، االبته در صورت تکرار در تخطی از قانون به مراجع قضایی معرفی و پلمپ  خواهند شد.

 

پخش صدای بانوان مداح در کوچه ها یک معضل در عزاداری هاست
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد پخش صدای بانوان مداح را یکی از معضلات مراسمات عزاداری در شهرستان اسدآباد دانست و گفت: در این زمینه مخاطبان و برپاکنندگان مراسم باید به مداحان این مهم را متذکر شوند.

 

وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در مراسمات مختلف، افزود: بانوان در مراسمات عزاداری بیشتر از مردان حاضر هستند، بنابراین می‌طلبید که شبکه تبلیغ بانوان را از طریق حوزه علمیه خواهران شکل دهیم و این امر در دستور کار قرارگرفته است.

 

مردم نذورات خود را با اهداء ماسک یا جیره خشک ادا کنند
رستمی در خصوص هیأت های خانگی و یا روضه‌های خانگی نیز گفت: مردم می‌توانند برای ادای نذر خود به شکل مختلف اقدام کنند، اگر نذری صیغه آن خوانده‌نشده، با اهداء ماسک و یا خیره خشک می‌توانند اقدام کنند.         

      
وی تأکید کرد: البته ممکن است که برخی منازل خود را به‌صورت نذر در اختیار هیأت و یا مراسمات عزای امام حسین(ع) قرار داده باشند که این نوع نذورات عملاً ساقط است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal