آخرین اخبار

19. شهريور 1399 - 8:32   |   کد مطلب: 36777
استاندار همدان گفت: با توجه به نقش همکاری مردم در مبارزه با قاچاق کالا باید فرهنگ نخریدن این قبیل کالاها ترویج و نهادینه شود.

به گزارش آوای سیدجمال، سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در نشست اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان افزود: به منظور مبارزه بی امان با پدیده کالای قاچاق باید با افراد فاقد هویت و سایت های فروش این قبیل اقلام برخورد شود و این برخورد قهری همراه با مدیریت بازار باشد.

 

وی اضافه کرد: یکی از مزیت های برجسته همدان همراهی صنوف با کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و وجود بازاریان متدین و با انصاف است که باید این را قدر بدانیم.

 

استاندار همدان بر ضرورت تامین مایحتاج و کالاهای ضروری مردم تاکید کرد و افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از موجودی انبارها، وضعیت کالاهای راهبردی در استان مطلوب است بنابراین باید در کنار نظارت بر فرایند توزیع، جلب نظر توزیع کننده و کسبه ها مد نظر مسوولان قرار گیرد.

 

شاهرخی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، همچنان نظارت بر تامین کالاهای سلامت محور مورد تاکید است هر چند کالاهای مورد نیاز در داخل استان تولید می شود.

 

وی بیان کرد: حمایت از تولید، توزیع و مصرف کننده باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به اینکه کمبود کالا به شکل جدی و ملموس نیست اما قیمت ها را باید با دقت رصد کرد.

 

استاندار همدان افزود: انتطار می رود تولید و توزیع کننده وضعیت مصرف کننده را درک و بازاریان خودشان با افرادی که دنبال بد نام کردن آنها هستند برخورد کنند.

 

شاهرخی یادآوری کرد: از سال گذشته چالش قیمت گوشت و خروج دام از استان به سمت کشورهای همسایه وجود داشت و در این راستا با ایجاد محدودیت هایی از قاچاق دام جلوگیری شد؛ هر چند این محدودیت ها هم اینک باید رفع و برداشته شود.

 

وی خواستار تسریع در روند پلاک کوبی دام سبک و سنگین شد و گفت: تا ماه آینده ۵۰ درصد دام های استان و تا پایان سال تمام دام ها باید هویت دار شوند.

 

استاندار همدان ادامه داد: باید با در نظر گرفتن زمان بندی دقیق از نیروی بسیج، جمعیت هلال احمر و ظرفیت دهیاران و بخشداران برای شتاب بخشی به روند طرح پلاک گذاری دام ها استفاده کنند.

 

شاهرخی درباره صدور شناسه از سامانه جامع تجارت برای کالاها نیز گفت: با توجه به شرایط کشور، باید از تولید داخل حمایت و زمینه احداث و راه اندازی واحدهای تولیدی در داخل کشور و استان را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه اگر تولید متناسب با تقاضا نباشد با افزایش قیمت مواجه می شویم، افزود: بنابراین باید این موضوع به خوبی مدیریت و نباید خلاء کمبود کالا با انواع کالای قاچاق جبران شود.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal