آخرین اخبار

23. شهريور 1399 - 17:40   |   کد مطلب: 36817
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن آلو از باغ‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال، سقراط بیرنگ در گفت‌وگو با ما، اظهار کرد: مساحت کل باغ‌های شهرستان اسدآباد بیش از ۵۲۰۰ هکتار بوده که از این میزان سطح حدود ۳۰۰ هکتار به باغ‌های آلو در سطح روستاهای ملحمدره، ترخین آباد، ویرایی، هلور علیا و سفلی اختصاص دارد که امسال با توجه به تغذیه مناسب باغ‌های، مبارزه با آفات و بیماری ها و هرس مناسب درختان باغ‌های پیش بینی می شود از باغ‌های آلوی شهرستان بیش از ۴۰۰۰ تن محصول برداشت شود.

 

وی تعداد بهره برداران و باغداران آلوی شهرستان را بیش از ۲۰۰ نفر برشمرد و افزود: هر ساله بهره برداران آلوی شهرستان بخشی از محصولات خود را به صورت تازه خوری و مابقی را به روش های سنتی به صورت آلوی تیزابی، آلو خشک، لواشک، مربا و ترشی به بازار عرضه می کنند.

 

بیرنگ تصریح کرد: با توجه به ماندگاری پایین این محصول و نبود کارگاه های بهداشتی فرآوری در سطح شهرستان می طلبد برای سودآوری و ماندگاری بهتر محصول کارگاه های فرآوری متعدد در شهرستان ایجاد شود چراکه این امر از نقش مؤثری در اشتغال روستاهای شهرستان برخوردار خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۹۳ درصد از مطالبات گندمکاران اسدآبادی توسط مراکز خرید گندم پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: از پنجم تیرماه تا ۳۱ مردادماه حدود ۳۵ هزار و ۸۰۰ تن گندم تولیدی شهرستان به صورت تضمینی از کشاورزان توسط مراکز خرید سطح شهرستان خریداری شده است.

 

بیرنگ با بیان اینکه میزان تولید گندم شهرستان در سال ۹۸-۹۹ افزون بر ۶۲ هزار و ۵۰۰ تن برآورد شده است، یادآور شد: امسال بیش از ۱۸ هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت گندم دیم و آبی اختصاص داشته و نسبت به سال گذشته پرداخت مطالبات گندمکاران در سال جاری بهتر و روان تر انجام گرفت که این امر در رضایتمندی کشاورزان از نقش مؤثری برخوردار بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal