آخرین اخبار

30. شهريور 1399 - 11:22   |   کد مطلب: 36884
افزایش بیماری در مسیر هشدار
5 شهرستان همـدان، قـرمـز شدند
طبق آخرین آمار مربوط به مبتلایان تاکنون 4 هزار و 74 همدانی به کرونا مبتلا شده‌اند که 540 نفر از آن‌ها به دام مرگ افتاده‌اند این اطلاعات نشان می‌دهد که بار دیگر همدان وارد شرایط هشدار بیماری شده است و ضریب امنیت رعایت نکات بهداشتی تا حدود زیادی در بین مردم کاهش یافته است.

به گزارش آوای سیدجمال، این درحالی است که معاون کل وزارت بهداشت نیز این موضوع را تأیید می‌کند و معتقد است که دیگر رنگ‌بندی مناطق کشور برای تعیین میزان ابتلا به کرونا معنایی ندارد و منطقه نارنجی و زرد نداریم و کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

این اتفاقات سبب شده تا با نزديک شدن به آغاز پاييز، نگراني جامعه پزشکي و مردم از بابت خطر اپيدمي آنفلوآنزا به يک مسأله حاد و مبرم تبديل شده است، تا جایی‌که مسئولان استانی خبر از روند افزایشی کرونا در همدان را می‌دهند.

 

مستند بر آمار علوم‌پزشکی همدان وضعیت 5 شهرستان در استان همدان به‌لحاظ شیوع کرونا قرمز است، با این‌حال متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی توسط مردم و دیگر اقشار جامعه از ۸۲ درصد به ۶۲ درصد کاهش یافته است درحالی‌که باید برای عبور از این شرایط باید پروتکل‌ها دقیق اجرا شود.

 

بر همین اساس ستاد استانی مقابله با کرونا تأکید دارد که فرمانداران باید نسبت به بررسی شرایط شهرستان‌ها و انجام مصوبات ستاد و کنترل شرایط اقدام ویژه کنند و همچنین با‌توجه به بازگشایی مدارس که احتمال ابتلا در بین کودکان و دانش‌آموزان را چند برابر می‌کند، ضرورت ویژه دارد و باید در اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

 

در همین راستا اشکالات و نواقص برنامه «شاد» باید براساس مصوبه روز گذشته ستاد استانی مقابله با کرونا هرچه سریع‌تر در استان همدان حل شود تا دانش‌آموزان از آن بهره‌مند شوند، به همین دلیل آموزش و پرورش استان همدان نباید به تشکیل کلاس‌ها به‌صورت حضوری اکتفا کند و کلاس‌های آنلاین را نیز با دقت ویژه و حساسیت بالایی مدنظر قرار دهد.

 

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان افزایشی است؛ گفت: وضعیت ۵ شهرستان استان همدان به‌لحاظ شیوع کرونا قرمز شده است.

 

رشید حیدری‌مقدم در ستاد استانی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه مردم باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و انجام پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند؛ گفت: ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا از جامعه شهری و ۳۰ درصد نیز از جامعه روستایی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در توضیح وضعیت شهرستان‌های استان عنوان کرد: همدان در وضعیت زرد؛ کبودراهنگ و نهاوند در وضعیت نارنجی؛ اسدآباد، تویسرکان، رزن، درگزین، فامنین و ملایر در وضعیت قرمز و بهار در وضعیت سفید شیوع کرونا قرار دارند.

 

حیدری‌مقدم افزود: در هفته‌های اخیر، شاخص سرایت‌پذیری کرونا در افراد افرایش یافته و طبق آخرین آمار تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در استان همدان است که افزایشی بوده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: روند افزایشی ابتلا به کرونا در همدان، این استان را در آستانه ورود به پیک سوم کرونا قرار داده است.

 

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی کرونا در استان بودیم و تعداد مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا نیز افرایش یافته است.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر روند صعودی مبتلایان ادامه‌دار باشد در روزهای آینده با موج سوم شیوع کرونا در استان مواجه می‌شویم، تصریح کرد: رفتن به مسافرت، حضور در تجمع‌های، رفت‌وآمدهای خانوادگی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن آمار بیماران کرونایی است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وضعیت هیچ‌یک از شهرستان‌های استان سفید نیست، اظهار کرد: تمام نقاط استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی است.

 

جلیلی با اشاره به اینکه از نیمه دوم شهریور آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها نسبت به ماه گذشته 2 برابر شده است، عنوان کرد: همزمانی شیوع کرونا با بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی دردسرساز است.
وی با بیان اینکه شدت کرونا در همه مبتلایان یکسان نیست و در برخی بیماران عوارض خطرناکی را به‌دنبال دارد، گفت: بیماران بدحال نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و این درحالی است که اگر تعداد مبتلایان زیاد شود با کمبود تخت‌های ICU و بستری مواجه می‌شویم.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه هنوز هیچ واکسن و درمان قطعی برای ویروس کرونا ساخته نشده است، افزود: تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک و واگیردار، رعایت توصیه‌های بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است.

 

جلیلی با بیان اینکه ویروس کرونا با سرعت بسیار بالایی درحال گردش است، اظهار کرد: این بیماری در کمین تمام گروه‌های سنی است و حتی در مواردی شاهد ابتلا و فوت جوانان بر اثر این بیماری بوده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه برخی بیماران مبتلا به کرونا هیچ‌گونه علامتی ندارند و به‌ظاهر سالم هستند، گفت: از مردم می‌خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات بپرهیزند و در خانه‌های خود بمانند.

منبع: همدان پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal