آخرین اخبار

18. مهر 1399 - 21:47   |   کد مطلب: 37063
استاندار همدان گفت: در موج اول کرونا 80 تا 90 درصد مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کردند، اما متاسفانه این میزان در موج سوم به 60 درصد کاهش یافته است.

به گزارش آوای سیدجمال، سید سعید شاهرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: شرایط ویژه ای در پیشروی کرونا در کشور حاکم شده تا جاییکه شرایط استان به گونه ای شده است که مبتلایان بیشتری نیاز به بستری شدن در بیمارستانها دارند.

وی با تاکبد بر اینکه ورودی بیمارستانها باید تا حد امکان کاهش یابد افزود: از آمار بستری ها باید کاسته شود تا ظرفیت بیمارستانها پاسخگوی شهروندان باشد.

استاندار همدان ادامه داد: کرونا با همان شدت اولیه در کشور پیشروی می کند و آنچه که مانع از حفظ سلامت مردم می شود عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مردم با حساسیت بیشتر و جدیت به پروتکلهای بهداشتی پایبند باشند، گفت: در موج اول کرونا 80 تا 90 درصد مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کردند، اما متاسفانه این میزان به 60 درصد کاهش یافته و 30 درصد به آمار مبتلایان اضافه شده است.

وی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی درخواست کرد با راه اندازی پویش مردمی در رعایت جدی پروتکلهای بهداشتی در کاهش قابل توجه آمار مبتلایان به کرونا سهیم باشند.

استاندار همدان به مردم هشدار داد؛ که اگر همکاری نکرده و از ماسک استفاده نکنند و در مجالس عزا و عروسی حضور پیدا کنند باید منتظر فاجعه در استان باشیم.

شاهرخی با تاکید بر اینکه بارها هشدار داده ایم که اگر افرادی با هر هدفی اقدام به برگزاری تجمعات می کنند مجرم هستند و باید به دستگاه قضا معرفی شوند، افزود: از مردم درخواست می شود در هیچ اجتماعی حاضر نشوند و دورهمی های خانوادگی را به بعد از برچیده شدن کرونا موکول کنند.

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکلهای بهداشتی باید ملکه ذهن مردم شود، ادامه داد: نمی توانیم بازار را تعطیل کنیم اما پروتکلهای بهداشتی به بهترین شکل ممکن باید رعایت شود.

وی به اعمال محدودیت های یک هفته ای در همدان اشاره کرد و افزود: همه مسئولان و مردم موظف به رعایت محدودیتها هستند و تیم های بازرسی از روز شنبه نظارت جدی خواهند داشت.

 

وی به همه فرمانداران استان تاکید کرد که تیم های بازرسی هر شهرستان را  در حالت آماده باش قرار داده و از روز شنبه نظارتهای آنها بر وضعیت هر شهرستان آغاز شود.

 

استاندار همدان با تاکید دوباره بر اینکه سلامت عموم مردم اصل است، گفت: رای و نظر ما تصمیم ستاد ملی کرونا است و همه باید مصوبات ستاد استانی را رعایت کنند.

 

شاهرخی تاکید کرد که مدیران دستگاههای اجرایی حق ندارند به افراد بدون ماسک خدمات ارائه بدهند و به فرمانداران هم تاکید کرد در کنار پرداختن به معیشت مردم حفظ سلامت آنها را در اولویت قرار دهند.

 

استاندار همدان خطاب به همه فرمانداران گفت: توقع و انتظار من این است که تا 10 روز آینده با اعمال محدودیتها و دستورالعمل های ستاد کرونا آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانها 30 درصد کمتر از آمار فعلی برسد. 

 

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید در آماده باش کامل باشند، افزود: تمامی محدودیتها اعمال شود و فرمانداران پیشگری از کرونا را در شهرستانها اجتماعی کنند.

 

وی با اشاره به شهرستانهای همدان، ملایر و نهاوند که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، به فرمانداران تاکید کرد: تقاضا می کنم برای مقابله با موج سوم کرونا هزینه کنید و از حداکثر ظرفیت رسانه ها کمک بگیرید.

 

استاندار همدان در پایان اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در استان همدان را طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به‌دلیل وضعیت قرمز حاکم بر استان به شرح ذیل اعلام کرد:

 

در ادارات و سازمان‌ها کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بانوان باردار، بانوانی که کودک زیر ۶سال دارند دورکاری کنند.
 

 

ورودی آرامستان‌ها کنترل می شود و در مراسم تدفین بیش از ۲۰ نفر نباید حضور داشته باشند.
 

 

در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها توسط برخی اماکن از جمله؛ مهدکودک‌ها، مطب پزشکان، کلینیک‌ها، پاساژها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز پلیس+۱۰ و هتل‌ها پلمپ خواهند شد.

 

کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، کلیه مراکز آموزش و پرورش و مدارس، حوزه علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای تعطیل و بصورت غیرحضوری فعال خواهند بود.
 

 

برخی از ادارات بصورت غیرحضوری فعالیت نمایند.

 

باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، قهوه خانه‌ها و کافه‌ها تعطیل است.

 

زیارتگاه‌ها، تکایا و اماکن متبرکه تعطیل است.

 

در شهرهای با وضعیت قرمز نماز جمعه و نمازهای جماعت تعطیل است.

 

سینماها، سالنهای تئاتر و باغ موزه‌ها به مدت یک هفته تعطیل می‌باشند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal