آخرین اخبار

7. آبان 1399 - 12:32   |   کد مطلب: 37206
محمود سمایی فلاحی گفت: متأسفانه این روزها شاهدیم که به جز مبلغ کرایه و حمل بار، رانندگان از کشاورزان مبلغی در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به‌عنوان انعام و شیرینی دریافت می‌کنند.

به گزارش آوای سیدجمال، دهیار روستای قاسم‌آباد لک‌لک شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه بخش قابل‌توجهی از اراضی این روستا به کشت چغندرقند اختصاص‌یافته است، گفت: متأسفانه این روزها شاهدیم که به جز مبلغ کرایه و حمل بار، رانندگان از کشاورزان مبلغی در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به‌عنوان انعام و شیرینی دریافت می‌کنند.

 

محمود سمائی فلاحی با بیان اینکه کسی بر این روند نظارتی ندارد، عنوان کرد: اگر مسئولان بر این امر نظارت داشتند، هرگز وضعیت امروزه بدین منوال پیش نمی‌رفت که کشاورزان مجبور به تحمل این هزینه‌های اضافی شوند، حال آن که ماه گذشته، کامیون داران به کشاورزان التماس می‌کردند که حمل بارشان را به آن‌ها بسپارند اما الان تا زمانی که انعام به آن‌ها داده نشود، بار را حمل نمی‌کنند!

 

دهیار روستای قاسم‌آباد لک‌لک شهرستان اسدآباد ضمن ابراز گلایه‌مندی ادامه داد: از سویی دیگر، دلالان چغندر با کارخانه‌ها وارد معامله شده‌اند به‌نوعی‌که چغندرهای دریافتی از سوی آن‌ها با عیار بالا و در حدود ۱۸ خریده می‌شود درحالی‌که همان چغندرها را اگر یک کشاورز به کارخانه بفروشد، با عیار ۱۰ و ۱۲ کارخانه قند آن را از کشاورزان می‌خرد!

 

سمائی فلاحی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد: در حال حاضر، کارخانه قند چغندر را به قیمت ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان می‌خرد که در این زمینه واقعاً می‌بینم که فقط جیب دلالان پُر می‌شود.

 

وی با تصریح بر این‌که این دلالان اکثراً چغندرقندهای همدان را به استان فارس می‌فرستند، گفت: هفته گذشته تعداد ۴۰ کامیون چغندر از روستای ما خریداری و طبق گفته آن افراد، به استان فارس رفت.

 

دهیار روستای قاسم‌آباد لک‌لک شهرستان اسدآباد در پایان این گفتگو تصریح کرد: حمایتی از چغندرکاران نمی‌شود و این روزها شاهد اعطای تسهیلات مناسب یا اقدامات حمایتی از این افراد نیز نیستیم.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal