آخرین اخبار

19. آبان 1399 - 13:40   |   کد مطلب: 37319
رئیس پلیس فتا استان همدان به هموطنان هشدار داد: روند رو به رشد استفاده اقشار مختلف جامعه از گوشی‌های هوشمند و امکان ذخیره عکس و فیلم با استفاده از این ابزار، بستر مناسبی برای مجرمان سایبری جهت اخاذی به خصوص از خانم‌های جوان را فراهم کرده است.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از پرونده‌ها و شکایات مردمی پلیس فتا به دلیل انتشار عکس‌های شخصی در فضای مجازی است ؛ بیان داشت : این امر ناشی از عدم آگاهی کاربران در مورد چگونگی نگهداری و حفظ اطلاعات شخصی و همچنین ذخیره آنها در گوشی تلفن همراه است، که طبیعتا افراد سود‌جو و فرصت‌ طلب از عدم آگاهی کاربران در جهت اهداف خود سوء‌استفاده می کنند.

 

وی ادامه داد: بیشتر وسایل الکترونیکی مخصوصاً تلفن‌های همراه به‌ گونه‌ای ساخته‌ شده‌اند که در آغاز کار دارای برخی از مکانیزم‌های امنیتی هستند، اما با توجه به اینکه راه‌های مختلفی برای هک و نفوذ به آن‌ها و همچنین امکان سرقت و یا گم شدن گوشی‌های تلفن همراه وجود دارد، احتمال دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در این ابزار و سوءاستفاده از آنها همیشه متصور است.

 

سرهنگ سرخوش نهاد عنوان کرد: از آنجایی ‌که گوشی‌های هوشمند همه نوع اطلاعاتی از کاربران مثل عکس‌ها و ویدئوها، اطلاعات بانکی، موقعیت جغرافیایی، جستجوها، فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و حتی سلایق آن‌ها را ذخیره می‌کنند، می‌توانند به عنوان یک منبع اطلاعات مورد توجه افراد سودجو و مجرمان سایبری قرار گیرند.

 

این مقام مسئول جهت پیشگیری از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی به هموطنان بخصوص خانم‌های جوان توصیه کرد: ضمن بالا بردن آگاهی و دانش خود در رابطه با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه، از نگهداری تصاویر و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود در تلفن همراه و بارگذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد: بهتر است هم‌وطنان با تهدیدات تجهیزات هوشمند از جمله گوشی‌های تلفن همراه آشنا شده و توجه ویژه‌ای به تنظیمات امنیتی وسیله خود داشته باشند و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی می‌توانند از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal