آخرین اخبار

20. آبان 1399 - 13:54   |   کد مطلب: 37330
رئیس پلیس فتا استان همدان هشدار داد: مجرمان سایبری همچنان با معرفی و ساخت سایت‌ها و آدرس‌های جعلی سامانه ثبت نام سهام عدالت، به دنبال کلاهبرداری از کاربران و متقاضیان دریافت سهام عدالت هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی پليس فتا: سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به این نکته که هنوز هیچ امکانی برای ثبت نام مجدد سهام عدالت  فراهم نشده است، گفت: برخی از شهروندان متقاضی دریافت سهام عدالت بدون آگاهی و شناخت کامل اقدام به ثبت نام در سایت‌های جعلی در این‌خصوص می‌کنند که باعث به دام افتادن در دام‌های کلاهبرداران اینترنتی می‌شود.

 

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و شگردهای ماهرانه‌ اعتماد متقاضیان را جلب کرده و از قربانیان می‌خواهند جهت ثبت نام مبلغ ناچیزی را پرداخت کنند، متاسفانه درگاه‌های بانکی که جهت واریز وجه به شهروندان معرفی می‌شود جعلی هستند و به منظور دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی و به دنبال آن برداشت وجه از حساب افراد طراحی شده‌اند.

 

این مقام سایبری یادآور شد: شهروندان هوشیار باشند سامانه سهام عدالت تنها با نام اختصاری samanese.ir معتبر است و سایر سامانه‌ها و لینک‌های مشابه جعلی بوده وکاربران نباید عجولانه و بدون بررسی دقیق مشخصات آدرس اقدام به کلیک کرده و اطلاعات هویتی و بانکی خود را وارد کنند.

 

سرهنگ سرخوش نهاد در ادامه به شهروندان هشدار داد: درهنگام خرید اینترنتی حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نیست. درگاه پرداخت بانکی معتبر بايد با https شروع ‌شده و حتما عبارت shaparak.ir را بدون هیچ گونه تغییری داشته باشد، در غیر این صورت می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

 

رئیس پلیس فتا استان همدان به هموطنان توصیه کرد: به پیامک‌ها، تماس‌ها و هرگونه لینک و پیامی که در شبکه‌های اجتماعی و یا پیام‌رسان‌ها در خصوص سهام عدالت، بورس و... دریافت می‌کنند توجه نکرده و وارد آن‌ها نشوند و هیچ‌ گونه اطلاعات شخصی و بانکی را نیز در آن‌ها وارد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal