آخرین اخبار

17. آذر 1399 - 13:15   |   کد مطلب: 37590
جعفر قنادباشی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های ما با دارا بودن ظرفیت جوان و دانش می‌تواند در همه عرصه‌ها متناسب با خواست و نیازهای جامعه تحول آفرینی کند، گفت: همین دانشگاه و دانشجو می‌تواند در تبیین و تشکیل عالمانه جهانی و تبیین شیوه های فریبکارانه ای که در مذاکرات به کار گرفته می‌شود، آگاهی در جامعه را بالا ببرد و ایران را از افتادن در چاه مذاکرات نجات دهد.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه روز دانشجو با استقلال، اقتدار و دفاع از کشور پیوند خورده است، اظهار کرد: دانشجویان یکی از اصلی‌ترین دانشگاه‌های ما در سال ۳۲، به دلیل ایستادگی در مقابل زورگویی و کودتای آمریکا مورد حمله دشمن قرار گرفتند.

 

 

وی با اشاره به جنایات پهلوی در آن دوران، گفت: امروز هم می‌بینیم که دشمن با هر ترفند و توطئه ای به دنبال پیاده کردن همان افکار پلید و شوم خود در ایران اسلامی است که دانشجویان به عنوان پیش قراولی در مقابل دشمن ایستاده و می‌ایستند.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی و امور بین‌الملل با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌های ما هم جوان و هم دارای دانش است و می تواند در همه عرصه‌ها متناسب با خواست و نیازهای جامعه تحول آفرینی کند، افزود: البته این عرصه‌ها تنها در صنعت، کشاورزی محدود نمی‌شود بلکه در مسائل سیاسی هم می‌تواند گام‌های مهمی را بردارد.

 

 

وی تصریح کرد: امروز همین دانشگاه و دانشجو است که می‌تواند در تبیین و تشکیل عالمانه جهانی و تبیین شیوه های فریبکارانه ای که در مذاکرات به کار گرفته می‌شود، آگاهی در جامعه را بالا ببرد و ایران را از افتادن در چاه مذاکرات نجات دهد.

 

 

قنادباشی با اشاره به اینکه مسئله کرونا یک مسئله جهانی برای بشریت است و بسیاری از کشورها را درگیر کرده، گفت: اما نباید این ویروس باعث شود که از توان بلقوه و ظرفیت‌های مهم دانشگاه‌ها غفلت کنیم که متأسفانه جنبش‌های دانشجویی تحت شعاع این مسئله قرار گرفته است.

 

 

وی با اشاره به وجود امکانات خوب دانشگاهی و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانشجو، گفت: اگرچه این روزها ویروس باعث تعطیلی دانشگاه‌ها به صورت فیزیکی شده، اما نباید فرصت فضای مجازی را از دست داد و باید از این طریق جنبش های دانشجویی مطابق خواست و نیاز جامعه حرکت کنند.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal