آخرین اخبار

25. دى 1399 - 9:26   |   کد مطلب: 37949
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: ۲ زن در همدان که با استفاده از نرم افزار اقدام به ارائه رسید جعلی به فروشنده می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش آوای سیدجمال، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال شکایت چند نفر از فروشندگان مبنی بر ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا توسط ۲ زن جوان رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شواهد و مدارکی که شاکیان پرونده در اختیار پلیس فتا قرار دادند و کارهای فنی و اطلاعاتی ، متهمان شناسایی و در منزل شخصی دستگیر شدند.

 

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان ادامه داد: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا در تحقیقات فنی، ابتدا منکر هر گونه تخلف و کلاهبرداری بودند اما پس از مواجهه با ادله های انکار ناپذیر لب به اعتراف گشودند.

 

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: این ۲ زن کلاهبردار پس از خرید کالا به بهانه همراه نداشتن کارت بانکی اقدام به انتقال پول به حساب فروشنده با استفاده از نرم افزار موبایل بانک کرده سپس از نرم افزار رسیدساز استفاده کرده و رسید جعلی را به فروشنده نشان می‌دادند.

 

وی بیان کرد: تاکنون چندین فرد از کلاهبرداران شکایت کردند با این وجود چنانچه این ۲ زن بدین شیوه از افرادی کلاهبرداری کردند می توانند برای پیگیری شکایت به پلیس فتا همدان مراجعه کنند.

 

رییس پلیس فتا استان همدان از فروشندگان خواست برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام این افراد، با فعال سازی سامانه پیامک حساب بانکی از انجام هرگونه تراکنش بانکی و دریافت یا برداشت از حساب بانکی مطلع شوند سپس کالا را به خریدار تحویل دهند.

 

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: فروشندگان پس از دریافت پیامک واریز وجه به آن بسنده نکرده و اطمینان حاصل کنند که این پیامک از سوی بانک و با سرشماره بانک برای آنها ارسال شده، ارسال پیامک از یک شماره جدید را به عنوان سند واریز قبول نکنند.

 

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: افرادی که سامانه پیامکی آنها فعال نیست می توانند از طریق خودپرداز، کارت‌خوان مغازه‌ یا شماره‌گیری‌های USSD از موجودی و واریز پول به حساب‌شان مطلع شوند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal