آخرین اخبار

18. بهمن 1399 - 8:25   |   کد مطلب: 38150
روح‌الله نباتی با بیان اینکه با رسانه بود که مردم به عظمت و به ثمر نشستن آن پی بردند، گفت: امروز هم با رسانه است که جریان انقلاب تداوم پیدا کرده و حتی دشمن با همان ابزار رسانه علیه آن می‌تازد.

روح‌الله نباتی، کارشناس فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، رسانه را زبان گویای انقلاب خواند و اظهار کرد: اولین مکانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط انقلابیون تسخیر و صدای انقلاب پخش شد، صداوسیما بود، یعنی با رسانه بود که عظمت و عمق انقلاب پی برده و متوجه شدند که به ثمر رسیده.

 

وی ادامه داد: البته قبل از تسخیر صداوسیما در دوران مبارزاتی حضرت امام(ره) ویارانش یعنی  قبل از انقلاب هم رسانه نقش مؤثری داشت و فقط شکل و رسالت رسانه‌ها بود که تغییر کرد.

 

این کارشناس فضای مجازی  گفت: نوار کاست رسانه حضرت امام بود و سخنرانی‌های ایشان در زمان تبعید ضبط می‌شد و به داخل ایران می‌آمد و تکثیر می‌شد و در اختیار مردم و انقلابیون قرار می‌گرفت.

 

وی تأکید کرد: رسانه نقش بی‌بدیلی در به ثمر نشستن انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بدون رسانه حداقل به این سرعت نمی‌شد که جریان انقلاب اتفاق بیفتد.

 

نباتی با بیان اینکه رسانه البته مختص زمان انقلاب هم نیست، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر اسلام(ص) به‌نوعی کار ابلاغ و رساندن پیام وحی الهی را به مردم انجام می‌شد.

 

وی کار انقلاب و جریان سازی آن را بدون رسانه بسیار سخت و دشوار دانست و گفت: امروز هم رسانه کارکرد بسیار مهم و مؤثری در صدور انقلاب دارد و بدون آن‌هم امکان رساندن صدای انقلاب، مبانی و ارزش‌های  آن ا به مردمان تشنه دنیا وجود ندارد که البته در این حوزه نقص‌ها و کمبودهایی هم ازلحاظ فنی و محتوایی و هم نیروی انسانی داریم اما این مانع از آن نشده  که ما رسانه را به‌عنوان یک اصلی‌ترین مبارز برای حفظ انقلاب و صدور انقلاب ندانیم.

 

این کارشناس فضای مجازی  با بیا اینکه دشمن از رسانه علیه انقلاب اسلامی بسیار خوب استفاده می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد که شناخت خوب و حتی بهتری از ما انقلابیون نسبت به انقلاب پیدا کرده که تمام توان خود را به لحاظ فناوری و فکری و ابزار رسانه‌ای برای براندازی آن به کار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه دشمن با رسانه یک تصویر غلط از جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و درواقع تصویرسازی می‌کند، گفت:  رهبر انقلاب در دیداری که با نخبگان استعدادهای برتر علمی داشتند به این مهم اشاره کرده و فرمودند: مهم‌ترین کاری که دشمن می‌خواهد انجام بدهد تصویرسازی غلط از وضعیت کشور است نه‌فقط برای افکار عمومی دنیا بلکه برای اغوای افکار عمومی داخل خود کشور!.

 

نباتی ادامه داد: درواقع دشمن برای نابودی جامعه و ایران تصویرسازی می‌کند، یک تصویر غلط از خود در اذهان ما ایجاد می‌کند.

 

وی بابیان اینکه  رژیم تروریسم آمریکا به معنای دقیق کلمه شیطان بزرگ، رژیم جنایتکار، سرکوبگر و ضد مستضعفین و ملت‌های مسلمان و استقلال و آزادی آنان است، گفت: اما او با تصویرسازی که از خود نشان می‌دهد، خود را با ارتش این رژیم به‌عنوان یک ارتش آزادی‌بخش معرفی می‌کند، به‌گونه‌ای بسیاری از کشورهای دنیا پذیرای این رژیم هستند.

 

این کارشناس فضای مجازی  ادامه داد: آنان تصویر غلط را آن‌چنان ماهرانه و دقیق درست کرده و به دنیا قبولانده که آن‌ها هم می‌پذیرند، به فر مثال ما اقدامات آمریکا در جنگ جهانی دوم و شلیک بمب هسته‌ای به ژاپن را کار اشتباه و اقدام جنایتکارانه علیه بشریت میدانیم درحالی‌که آن‌چنان تصویرسازی خوب از خود نشان دادند که بخشی از مردم داخل ژاپن فکر نمی‌کنند آمریکا کار اشتباهی کرده و به‌نوعی مقهور قدرت رسانه این رژیم شده و آن تصویر غلط را پذیرفتند.

 

وی با بیان اینکه یک نوع تصویرسازی غلط دشمن هم در داخل کشور وجود دارد که با رسانه انجام می‌دهد، گفت: آنان دائماً سعی می‌کنند پیشرفت‌های کشور، داشته‌های امنیت ملی ما را نادیده بگیرد و یا آنچه را که داریم، کم نشان دهد و یا نقاط ضعف ما را بسیار برجسته‌تر کند.

 

نباتی تصریح کرد: ۳۵ تا ۴۰ سال پیش تقریباً اکثر پزشکان ما هندی پاکستانی و بنگلادشی بودند اما الآن بعد از ۴۰ سال علیرغم تمام فشارها و هشت سال جنگ تحمیلی و تمامی تحریم‌ها و نبود تکنولوژی تنها در تربیت پزشک به خودکفایی رسیده‌ایم و بیش از صدها دانشجوی رشته پزشکی در حال تحصیل‌داریم.

 

وی یادآور شد: امروز به برکت همین انقلاب بسیاری از دانشجوهای پزشکی ما پاکستانی هستند و این درحالی‌که است که در قبل از انقلاب ما از همین پاکستان پزشک داشتیم و این‌ها نشانه‌های پیشرفت ماست.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal