آخرین اخبار

11. اسفند 1399 - 9:40   |   کد مطلب: 38363
حسین مرادی‌مخلص با بیان اینکه اسدآباد به عنوان شهر تاریخی و وجود شخصیتی جهانی نیاز به برندسازی ندارد، گفت: اگرچه نام سیدجمال را به نام افغانی مصادره کردند اما تفکرش را نمی شود مصادره کرد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین مرادی‌مخلص، رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در نشست با خبرنگاران و فعالان مجازی شهرستان اسدآباد ، به گام دوم انقلاب و نقش دانشگاه‌ها در این امر اشاره کرد و گفت: متأسفانه در معرفی شخصیت سیدجمال و البته شهرستان اسدآباد به عنوان دیار این بزرگ مرد تاریخ، به صورت جزیره ای عمل کرده و اگر همه افراد مؤثر در جامعه از جمله رسانه ها باهم همگام در معرفی این شخصیت و اقدام می‌کردند، امروز حال و روز اسدآباد اینگونه نبود.

 

وی با اشاره به در آستانه قرار گرفتن سالروز بزرگداشت شهادت شهید سیدجمال الدین اسدآبادی، گفت: این شهر بدون تعارف زیبنده نام شخصیت بین المللی و جهانی سیدجمال الدین نبوده و نیست و باید در راستای نام بزرگ او گام مؤثر برداشت.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی تصریح کرد: مسئولان، رسانه ها  و هر شهروند و نخبه اسدآبادی می‌توانست در معرفی شخصیت سیدجمال الدین گامی مؤثر بردارد که کوتاهی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه شهرهای دیگر برای خود برند با کار دانشگاهی و رسانه ای به جا برند درست می‌کنند و حتی از ظرفیتهای دیگر شهرها بهره گیری می‌کنند، گفت: به عنوان مثال شهر تویسرکان با مطرح کردن گردو و نهاوند با گیاهان دارویی شهرستان را معرفی و برند ایجاد کردند و این درحالی است که اسدآباد نیاز به برندسازی ندارد چرا که یک برند جهانی چون شخصیت سیدجمال الدین به عنوان یک ظرفیت بالقوه ای دارد که نباید از آن غافل شد.

 

مرادی مخلص با بیان اینکه روی کم کاری یک مجموعه نام سیدجمال به نام افغانی ها مصادره شد البته شاید اسم او را مصادره کردند اما افکار و تفکرات او را نمی شود مصادره کرد، افزود: باید همه ما به عنوان وارثان به حق در معرفی سیدجمال با وجود شاخص های او تلاش کنیم.

 

وی با تأکید بر معرفی اندیشه های ناب سیدجمال، گفت: اگر سیدجمال را درست به جامعه معرفی کنیم، اسدآباد جایگاه خود را پیدا می کند.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی با اشاره به برگزاری همایش پژوهش‌های کاربردی در تاریخ فرهنگ و بیداری اسلامی در این شهرستان، گفت: این امر برای اولین بار با حضور ۸۲ دانشمند ملی و شرکت شخصیت های علمی، فرهیختگان، و مهمانان ویژه در 18 اسفند برگزار می‌شود.

 

وی از افتتاح کتابخانه تخصصی چندمنظوره سیدجمال شناسی در اسدآباد خبر داد و گفت: در این کتابخانه  بالغ بر هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب به زبانهای مختلف و نرم افزارها با موضوع سیدجمال شناسی وجود دارد.

 

مرادی مخلص سیدجمال را بنیانگذار روزنامه نگاری در ایران خواند و گفت: از جمله روزنامه های که وی با واسطه و یا بدون واسطه در انتشار آنها دخیل بوده، میتوان به حبل المتین ، قانون، شمس النهار، عروه الوثقی  ضیاءالخائفین، معلم شفیق اشاره کرد.

 

وی تجلیل از آیت الله خسروشاهی را از دیگر برنامه های این همایش دانست و گفت: وی در زمینه سیدجمال شناسی فعالیت های خوبی داشته است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal