آخرین اخبار

18. اسفند 1399 - 15:22   |   کد مطلب: 38432
رئیس اداره بهداشت دامپزشکی استان همدان:
وجود بیماری تب برفکی در دامداری های اسدآباد تایید نشد
مهران جلیل، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی دامپزشکی استان همدان بابیان اینکه در پی اعلام دامداران روستاهای «طویلان سفلی»، «حسام آباد» و حومه شهر آجین اسدآباد مبنی بر وجود علائم مشکوک به بیماری تب برفکی در دام ها بازدیدهای میدانی و بررسی ها انجام شد، گفت: خوشبختانه این بیماری در سطح دامداریهای شهرستان اسدآباد مشاهده نشد.

به گزارش آوای سیدجمال، زهرا مهران جلیل در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بازدید از دامداریهای شهرستان اسدآباد، گفت: طی برنامه ای به همراه کارشناسان فنی واحد مبارزه دامپزشکی استان همدان از کانون های مشکوک به بیماری تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان اسدآباد بازدید شد.

 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان همدان گفت: این بازدیدها به صورت دوره ای یا پیرو گزارشات ادارات دامپزشکی شهرستانها به منظور ردیابی و شناسایی کانون های مرتبط با بیماری های دامی و انجام اقدامات لازم صورت می گیرد .

 

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی دامداران نسبت به بیماری های دامی حساس و آگاه شده اند و با مشاهده علائم بیماری در واحد خود سریع به دامپزشکی مراجعه و درخواست های خود را پیگیری می کنند.

 

مهران جلیل عنوان کرد: در پی اعلام دامداران روستاهای «طویلان سفلی»، «حسام آباد» و حومه شهر آجین شهرستان اسدآباد مبنی بر وجود علائم مشکوک به بیماری تب برفکی، پس از بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام گرفته خوشبختانه این بیماری در سطح دامداریهای شهرستان اسدآباد مشاهده نشد.

 

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری های دامی با واکسیناسیون به موقع گفت: مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی در همه شهرستانها بازوان توانای دامپزشکی بوده و آماده ارائه خدمات به دامداران است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal